Glede na slabo stopnjo pripravljenosti projektov s področja infrastrukture in nizko stopnjo izkoriščenosti evropskih sredstev ob prevzemu mandata te vlade, predvsem na področju OP ROPI, sta MZIP in Vlada RS sprejela ukrepe za pospešeno pripravo projektov in koriščenje sredstev zanje iz finančne perspektive 2007 – 2013. MzIP je v letu 2012 počrpalo 2-krat več evropskih sredstev za projekte kot v letu 2011, v proračunu za leto 2013 pa je predvideno skoraj 3-krat povečano črpanje evropskih sredstev glede na leto 2012.
Večji projekt, ki se izvaja na področju železniške infrastrukture, je elektrifikacija, rekonstrukcija in nadgradnja železniške proge ter modernizacija nivojskih prehodov Pragersko - Hodoš.
Gradbena dela se trenutno izvajajo na projektu "Nadgradnja proge Pragersko-Murska Sobota – 2. etapa", ki je namenjena izboljšanju prevoznih storitev in zagotovitvi zadostnih zmogljivosti proge na odsekih Pragersko-Ptuj in Mekotnjak-Murska Sobota za bodoče prometne potrebe V. panevropskega železniškega koridorja. Cilj projekta je zagotoviti deklarirano osno in dolžinsko obremenitev proge v dolžini 34,95 km za kategorijo D4 - 225 kN/os oz. 80 kN/m ter vzpostaviti pogoje za dvig hitrosti vlakov - ureditev smernih in višinskih elementov tira in kasnejšo elektrifikacijo proge. Pogodba za izvedbo del je bila podpisana z izvajalcem del SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, d.d., v vrednosti 44.931.544,23 EUR (brez DDV).
Izvedba nadgradnje železniške proge
Pragersko-Murska Sobota (spodnjega in zgornjega ustroja) na odsekih
Pragersko-Ptuj in Mekotnjak-Murska se je pričela izvajati junija 2012 in
bo skladno z določili pogodbe zaključena junija 2014. Nadgradnja proge
bo obsegala naslednja dela: odstranitev tira, izkop gramozne grede in
obstoječega tampona z odvozom, izdelavo novega tamponskega sloja,
izdelavo odprtih odvodnih jarkov in drenažnih jarkov, polaganje
ločilnega geosintetika, izdelavo novega tira UIC 60, Pandrol pritrditev
na betonskih pragih, ureditev obstoječih nivojskih prehodov v gumi
izvedbi, rušenje obstoječih prepustov in gradnja novih prepustov ter
obnova obstoječih prepustov in izvajanje zaključnih del. V sklopu
projekta bo izvedena tudi obnova postajališč Šikole, Strnišče, Hajdina,
Ljutomer mesto in Veržej.
V letu 2012 je bilo izvedeno 9,8 km nadgradnje in sicer na odseku železniške proge Pragersko-Njiverce ter pričelo se je z izvedbo nadgradnje postajališč Šikole in Strnišče. Marca se bodo pričela izvajati dela na odseku Lipovci-Murska Sobota, v istem letu bodo sledila dela na odseku Mekotnjak-Ljutomer in Ljutomer-Lipovci. V letu 2013 se predvideva nadgradnja proge v dolžini 19,3 km ter nadgradnja postajališč Ljutomer mesto in Veržej.
Sočasno z izvedbo omenjenega projekta bo na odseku železniške proge Pragersko-Hodoš potekala tudi izvedba elektrifikacije železniške proge, postavitev protihrupnih ograj, rekonstrukcija postaj Ptuj, Ivanjkovci,Ljutomer in Murska Sobota ter rekonstrukcija odsekov pred Ormožem, v
Pavlovcih in v Ivanjkovcih ter modernizacija nivojskih prehodov Pragersko-Hodoš.
V letu 2012 je bilo izvedeno 9,8 km nadgradnje in sicer na odseku železniške proge Pragersko-Njiverce ter pričelo se je z izvedbo nadgradnje postajališč Šikole in Strnišče. Marca se bodo pričela izvajati dela na odseku Lipovci-Murska Sobota, v istem letu bodo sledila dela na odseku Mekotnjak-Ljutomer in Ljutomer-Lipovci. V letu 2013 se predvideva nadgradnja proge v dolžini 19,3 km ter nadgradnja postajališč Ljutomer mesto in Veržej.
Sočasno z izvedbo omenjenega projekta bo na odseku železniške proge Pragersko-Hodoš potekala tudi izvedba elektrifikacije železniške proge, postavitev protihrupnih ograj, rekonstrukcija postaj Ptuj, Ivanjkovci,Ljutomer in Murska Sobota ter rekonstrukcija odsekov pred Ormožem, v
Pavlovcih in v Ivanjkovcih ter modernizacija nivojskih prehodov Pragersko-Hodoš.
V
sklopu projekta modernizacija nivojskih prehodov Pragersko-Hodoš bo
zgrajenih 19 izvennivojskih križanj, 27 nivojskih prehodov bo
zavarovanih z avtomatsko napravo za zavarovanje in zapornicami ter 32
nivojskih prehodov ukinjenih. Vsa dela bodo predvidoma zaključena do
konec leta 2015.