sreda, 12. september 2012

Kako bi minister Černač brez drugega tira skoraj podvojil število vlakov med Koprom in Divačo


Izračun posodobitev proge Divača–Koper bo narejen ta mesec

Na infrastrukturnem ministrstvu Zvonka Černača obljubljajo: Za vmesno obdobje – to je do leta 2022, ko bo zgrajen drugi tir – bomo pripravili rešitev, ki bo omogočala povečanje pretovornih zmogljivosti za potrebe Luke Koper na progi Divača–Koper z zdajšnjih 72 vlakov na 105 do 110 vlakov na dan. Je poteza upravičena?

 Vmesna rešitev pomeni posodobitev postaje Koper tovorna, podaljšanje tirov na postaji Hrpelje-Kozina, posodobitev postaje Divača, kar bo omogočalo vožnje daljših vlakov, izgradnjo nove elektronapajalne postaje za manjše razmike med zaporednimi vlaki, razkrivajo na državnih Slovenskih železnicah (SŽ). In dodajajo, da posodobitev odseka ne bo zadoščala, nujna bodo vlaganja tudi na drugih odsekih (Divača–Ljubljana, Ljubljana–Jesenice, Zidani Most–Šentilj).
Koliko bodo vmesne posodobitve stale, na ministrstvu še računajo. »Ne bodo potrebna velika sredstva. Končna ocena bo znana v tem mesecu, ko bodo dokončno preverjene strokovne rešitve, ki se trenutno pripravljajo,« pravijo na Černačevem ministrstvu. Ob tem zanikajo trditve prvaka Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića: »Denarja za drugi tir v Bruslju v višini 1,2 milijarde ni in te navedbe so čista izmišljotina.«
Na SŽ namere ministrstva za večjo prepustnost proge Divača–Koper podpirajo, postopne učinke pričakujejo že letos. A ob tem opozarjajo, da poleg SŽ prevoze v tovornem prometu čez Slovenijo opravljata tudi Rail Cargo Austria in Adria transport, a ima SŽ 95-odstotni delež. Prevozi v Luko Koper oziroma iz nje za SŽ pomenijo okrog 59 odstotkov prepeljanega tovora.

Če ne bo tovora, so vlaganja nesmiselna
Tudi v Luki Koper – tako kot v SŽ – menijo, da so Černačevi načrti ustrezna »vmesna rešitev« pred dokončanjem drugega tira Divača–Koper. Lani je po železnici potovalo 10,2 milijona ton tovora. Vlaganja v večanje železniških zmogljivosti pa se morajo ujeti s povečanjem pretovora v pristanišču, sicer niso smiselna. Strategija Luke predvideva postopno povečevanje pretovora v pristanišču do leta 2015 na približno 21 milijonov ton.