Izračun posodobitev proge Divača–Koper bo narejen ta mesec
Na infrastrukturnem ministrstvu Zvonka Černača obljubljajo: Za vmesno obdobje – to je do leta 2022, ko bo zgrajen drugi tir – bomo pripravili rešitev, ki bo omogočala povečanje pretovornih zmogljivosti za potrebe Luke Koper na progi Divača–Koper z zdajšnjih 72 vlakov na 105 do 110 vlakov na dan. Je poteza upravičena?Koliko bodo vmesne posodobitve stale, na ministrstvu še računajo. »Ne bodo potrebna velika sredstva. Končna ocena bo znana v tem mesecu, ko bodo dokončno preverjene strokovne rešitve, ki se trenutno pripravljajo,« pravijo na Černačevem ministrstvu. Ob tem zanikajo trditve prvaka Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića: »Denarja za drugi tir v Bruslju v višini 1,2 milijarde ni in te navedbe so čista izmišljotina.«
Na SŽ namere ministrstva za večjo prepustnost proge Divača–Koper podpirajo, postopne učinke pričakujejo že letos. A ob tem opozarjajo, da poleg SŽ prevoze v tovornem prometu čez Slovenijo opravljata tudi Rail Cargo Austria in Adria transport, a ima SŽ 95-odstotni delež. Prevozi v Luko Koper oziroma iz nje za SŽ pomenijo okrog 59 odstotkov prepeljanega tovora.
Če ne bo tovora, so vlaganja nesmiselna
Tudi v Luki Koper – tako kot v SŽ – menijo, da so Černačevi načrti ustrezna »vmesna rešitev« pred dokončanjem drugega tira Divača–Koper. Lani je po železnici potovalo 10,2 milijona ton tovora. Vlaganja v večanje železniških zmogljivosti pa se morajo ujeti s povečanjem pretovora v pristanišču, sicer niso smiselna. Strategija Luke predvideva postopno povečevanje pretovora v pristanišču do leta 2015 na približno 21 milijonov ton.