petek, 10. avgust 2012

Do Parenzane z vlakom - ob gneči kolesarjem vstop prepovedan

Poletni meseci so zelo primerni za izlete s kolesom. Za oddaljenejše destinacije lahko kolesa naložimo na vlak, vendar le ob nezasedenosti in dovoljenju sprevodnika

 Družba, vročina, morje, kolo. To je vse, kar se mi poraja v mislih v poletnih mesecih, ko se najde nekaj časa za oddih. Kot navdušen kolesar sem se letos odločil uresničiti svoj cilj - prevoziti Parenzano oziroma Porečanko. Nekdanja ozkotirna železnica, ki je od leta 1902 do leta 1935 povezovala Trst in Poreč, je sedaj spremenjena v gorsko kolesarsko traso, ki vodi mimo slovenske Obale. Zaradi časovne omejenosti, na voljo sem imel le dva dneva, sem se odločil prepeljati svoje kolo do Kopra z vlakom. Kako da ne, ko pa Slovenske železnice na svoji spletni strani vabljivo oglašujejo možnost prevoza kolesa: "Kaj je lepšega, kot da se na lep sončen dan odpravite na izlet v naravo s kolesom - na drugi konec Slovenije? Kako do tja? Z vlakom - potem pa hop na kolo za zdravo telo."
 Kako s kolesom na vlak
Na mariborsko železniško postajo sem se po vozovnico in rezervacijo za kolo odpravil dan pred odhodom. Da ob navalu turistov na kolesih ne bi ostal pred zaprtimi vrati vagona. Pri blagajni sem pri zelo prijazni prodajalki najprej odštel slabih deset evrov za relacijo Maribor-Ljubljana, vozovnica za Koper me je čakala pri prijateljih v Ljubljani. Vlak razdaljo do prestolnice premaga po polžje, v slabih treh urah. No, vsaj izlet si lahko Mariborčani privoščimo, kar pa ne bi mogel trditi za Prekmurce, če se želijo denimo iz Murske Sobote odpeljati na blejsko kremšnito in kolesariti ob jezeru. Krajša različica potovanja traja pet ur in 50 minut, daljša sedem ur in pol, ob tem pa na voznem redu ni mogoče zaslediti znaka za prevoz kolesa.
 Vrnimo se na mariborsko železniško postajo. K desetim evrom je treba prišteti tudi 3,20 evra dodatka za prevoz kolesa. Seveda sem hotel doplačati kar pri okencu, a dobil odklonilen odgovor.