Foto; Janko Rath
Pobudniki so oblikovali konkreten predlog, kako bi lahko kolesarsko parkirišče umestili v prostor. Ta ureja prostor pred vhodom v postajo, kjer so zdaj betonska ploščad, avtobusno postajališča in parkirišče za taksi, in predvideva postavitev kolesarnic, ki bi bile na voljo za kratkotrajno ter dolgotrajno shranjevanje koles in prtljage. Med drugim vsebuje tudi predelavo podstavka muzejske lokomotive pred vhodom, ki bi po novem omogočal priklepanje koles.
Predlog, ki so ga poimenovali Kol(es)odvor, so izdelali v delovni skupini Teleport v okviru programskega sklopa EPK Urbane brazde, ki jo vodi predsednik Mariborske kolesarske mreže Josip Rotar. Pri oblikovanju idejne zasnove projekta sta sodelovala še gradbena inženirka Kamile Medzevičiute in arhitekt Robert Veselko.
Kot je v pogovoru povedal Rotar, trenutno na železniški postaji v Mariboru ni na voljo niti enega stojala za kolesa, kjer bi kolesarji lahko varno shranili svoja kolesa. Poleg tega se je v zadnjem času povečalo število nepravilno parkiranih avtomobilov na ploščadi neposredno pred glavnim vhodom na železniško postajo.
V letu 2012, ko bo Maribor evropska prestolnica kulture (EPK), se bo število obiskovalcev mesta po pričakovanjih povečalo, zato je ureditev območja pred železniško postajo in vzpostavitev kolesarnice po ocenah Mariborske kolesarske mreže nujna. "Železniška postaja je za obiskovalce prvi stik z mestom, zato je prijazna infrastruktura na tej lokaciji odraz prijaznosti mesta do njegovih prebivalcev in obiskovalcev," so opozorili.
Po besedah Rotarja se je občina na predlog odzvala zelo pozitivno, a za kakršen koli poseg potrebuje soglasje Slovenskih železnic. Investicijo ocenjujejo na od 200.000 do 300.000 evrov.