sobota, 11. oktober 2025

[ITA-Trenitalia] Regionalna železnica Veneto, zadnji od 47 dostavljenih električnih vlakov "Rock"

 Danes je bil dostavljen zadnji električni dvonadstropni vlak Trenitalia Regional (FS Group) v Benečiji. S tem je dobava vlakov najnovejše generacije, predvidena v pogodbi o storitvah z regijo Veneto.



Novi vlak so v Benetkah predstavili Luca Zaia, predsednik regije Veneto, Elisa De Berti, podpredsednica in svetnica za javna dela - infrastruktura - promet regije Veneto, Gianpiero Strisciuglio, izvršni direktor in generalni direktor Trenitalia in Maria Annunziata Giaconia, direktorica regionalnih operacij Trenitalia ter predstavnica občine Benetke.

Vlak je del dobave 47 dvonadstropnih vlakov, ki se pridružujejo 31 najnovejši generaciji enonadstropnih vlakov, ki so že v uporabi. Zahvaljujoč dobavi teh 78 novih vlakov se je za naložbo v višini več kot 640 milijonov evrov povprečna starost voznega parka Benečije zmanjšala na 8,4 leta, do leta 2032 pa se pričakuje nadaljnje izboljšanje.

ZNAČILNOSTI NOVEGA VLAKA
Novi električni vlak je sestavljen iz petih dvonadstropnih vagonov s 600 sedeži in skupno 1.126 sedeži. Več prostora za potnike na sedežih, prostori za prtljago, LED osvetlitev, nova klimatska naprava, USB in vtičnice za polnjenje tehnoloških naprav prispevajo k izboljšanju izkušnje na krovu.

OKOLJSKA TRAJNOST
Ekološko trajnosten vlak, saj je bil zgrajen iz surovin iz recikliranja in ga je mogoče reciklirati do 97 %; Poleg tega zagotavlja 30-odstotno zmanjšanje porabe energije v primerjavi s prejšnjimi modeli.

OSEBE Z OMEJENO MOBILNOSTJO
Vlak je opremljen z dvema postajama za invalide, ki sta strateško nameščeni v neposredni bližini dostopnih vrat in stranišč, tako da se čim bolj zmanjša potrebno gibanje.

Na
vlaku je na voljo petnajst kolesarskih postaj z električnimi vtičnicami, ki omogočajo polnjenje modelov nove generacije, kar potnikom omogoča svobodo izbire celostne mobilnosti z majhnim vplivom na okolje.

petek, 10. oktober 2025

[ALSTOM-TRENITALIA ] Predstavljen je bil dirkalnik razreda ETR 108 z največjo hitrostjo 200 km/h

 Trenitalia (Gruppo FS Italiane) in Alstom sta 30. septembra 2025 na otvoritvi sejma EXPO Ferroviaria 2025 predstavila novi regionalni vlak, ki vozi s hitrostjo 200 km/h. Novi regionalni vlaki se bodo pridružili voznemu parku Trenitalije in bodo vozili v Toskani, Laciju in Umbriji. 

Foto; ALSTOM


»Nov regionalni vlak s hitrostjo 200 km/h predstavlja ključni korak pri preoblikovanju in obnovi voznega parka, ki ga izvajata Trenitalia in skupina FS,« je dejal Gianpiero Strisciuglio, izvršni direktor in generalni direktor Trenitalije. »Ta proces, ki gre roko v roki z obnovo voznega parka za visoke hitrosti in medkrajevne vlake, je rezultat skupne naložbe v višini 7 milijard evrov, ki bo omogočila obnovo 80 % regionalnega voznega parka do leta 2027.«

Z največjo hitrostjo 200 km/h bodo vlaki zagotavljali hitrejše povezave in lahko prevažajo do 1076 potnikov, od tega 618 sedečih v osmih vagonih. Novi vlak, izdelan v Alstomovih obratih v Saviglianu (CN), Sesto San Giovanniju (MI) in Bologni, ponuja dostop brez ovir z avtomatskimi klančinami za vkrcanje, 16 namenskimi mesti za kolesa (vključno z električnimi kolesi) in prostorno, udobno notranjostjo. Med udobjem na vlaku so sedeži naslednje generacije, napredna klimatska naprava in tiho okolje za boljšo potovalno izkušnjo. Trajnost je ključni poudarek: več kot 96 % uporabljenih materialov je mogoče reciklirati.

Začetek obratovanja novega regionalnega vlaka je del širšega načrta za posodobitev italijanskega regionalnega voznega parka. Trenitalia že upravlja 931 vlakov naslednje generacije in načrtuje uvedbo skupno 1061 vlakov do leta 2027, s skupno naložbo v višini 7 milijard evrov za obnovo 80 % regionalnega voznega parka. Regionale di Trenitalia vsak dan zagotavlja več kot 6000 voženj in letno prepelje več kot 400 milijonov potnikov na 1700 destinacij.

[Kazahstan-KTZ] Vagon KTZ CHARME so opravili certifikacijske teste

 Septembra 2025 se je začelo certificiranje vagonov CHARME, ki jih je v Astani izdelal Stadler . Prve testne vožnje v južne in vzhodne regije so bile uspešne: novi vagoni so prevozili več kot 10.000 km, kar je potrdilo zanesljivost zavornega sistema, vozne lastnosti in varnostne elemente. Testi se izvajajo za zagotovitev skladnosti s tehničnimi predpisi carinske unije TR TS 001/2011 in pokrivajo proge po vsej državi. Prebivalci Karagande, Taraza, Šimkenta in Oskemena so morda že videli sodobne vlake na tirih.

FOTO; Stadler Rail


Avtobusi bodo podjetju KTZ predani decembra letos. Od leta 2026 naprej bodo vagoni CHARME obratovali na naslednjih ključnih linijah:
- št. 3/4 Astana - Almaty,
- št. 353/354 Astana - Semey,
- št. 85/86 Astana - Shymkent,
- št. 47/48 Astana - Atyrau.

Poleg tega bo Stadler 20 let zagotavljal vzdrževalne storitve za te vagone.

[AT/SK] Vzpostavljena povezava med Bratislavo in Dunajem prek Marchegga

 Po več kot letu in pol prekinitve bo potniški železniški promet prek Marchegga ponovno vzpostavljen v soboto, 11. oktobra 2025. To se bo zgodilo zaradi zaključka modernizacije in elektrifikacije 2,4 km dolgega odseka Devínska Nová Ves - državna meja. Vendar je bil datum zaključka te gradnje večkrat prestavljen, po prvotnem načrtu pa naj bi se zaprtje na zadevnem odseku končalo že 14. decembra 2024.

Foto; ZSSK 


Zdaj se vračajo vlaki kategorije REX 25xx, ki bodo spet vozili vsako uro od zgodnjega jutra do polnoči, potovanje pa bo hitrejše: med glavnima postajama v Bratislavi in ​​na Dunaju se bo čas skrajšal za 11 minut na 56 minut; prek Marchegga bo vsak dan vozilo 38 regionalnih ekspresnih vlakov. Vlake kategorije REX bodo vlekle lokomotive Vectron, med njimi pa bodo klimatizirani vagoni ZSSK in ÖBB.

torek, 7. oktober 2025

[SIEMENS-TURČIJA] Akdoğan Train Cargo izbere Siemens Mobility - Vectron gre v Turčijo

 Turško logistično podjetje Akdoğan Train Cargo je pri Siemens Mobility naročilo pet najsodobnejših večsistemskih električnih lokomotiv Vectron MS, vključno s paketom opreme XLoad. Dobava naj bi se začela konec leta 2027.

Slika; GOOGLE


Naročilo vključuje tudi desetletno pogodbo o celovitem servisiranju z možnostjo podaljšanja za do dve leti in nakupa petih dodatnih lokomotiv Vectron MS. Lokomotive Akdoğan Train Cargo bodo opremljene za čezmejno delovanje v vzhodni, jugovzhodni in srednji Evropi, vključno z Nemčijo, Avstrijo, Poljsko, Češko, Slovaško, Madžarsko, Romunijo, Bolgarijo, Slovenijo, Hrvaško in Srbijo, ter za domače delovanje v Turčiji. Poleg ustreznih nacionalnih sistemov za zaščito vlakov bodo opremljene tudi z evropskim sistemom za nadzor vlakov (ETCS) Baseline 3.

» Zelo smo veseli, da lahko kot prvo turško stranko, ki je izbrala lokomotive Vectron, pozdravimo Akdoğan Train Cargo, « pravi Andre Rodenbeck, izvršni direktor za vozni park pri Siemens Mobility. » Predstavitev Vectrona v Turčiji pomeni pomemben mejnik za našo platformo lokomotiv in pošilja močan signal za evropsko-turški tovorni promet. Z Railcoverjem in Railigentom X zagotavljamo zmogljiv paket celovitih storitev, ki uporablja analizo podatkov v realnem času in vzdrževanje na osnovi umetne inteligence, da zagotovi maksimalno razpoložljivost in dolgoročno obratovalno zanesljivost. «

„ Ponosni smo, da smo prvo podjetje v Turčiji, ki je v naš vozni park uvedlo lokomotive Siemens Vectron MS z XLoad. Z večsistemskimi zmogljivostmi nam bodo lokomotive Vectron omogočile nemoteno povezavo našega domačega omrežja s čezmejnimi tovornimi koridorji po vsej Evropi. Ta naložba krepi našo ambicijo, da našim strankam zagotovimo zanesljive, trajnostne in učinkovite rešitve za železniški promet. Nemotena vzpostavitev koridorjev po vsej EU s Siemens Vectron MS z XLoad ne bo le okrepila zelenega prometa, temveč bo ustvarila tudi nove priložnosti, “ pravi Mustafa Pekmezcan, generalni direktor Akdoğan Train Cargo.

Od začetka letošnjega leta v Turčiji obratuje en Vectron AC iz voznega parka bolgarskega operaterja PIMK Rail, ki ga upravlja skupaj s turškim operaterjem PARS Rail. Stroj z bolgarsko registracijo in oznako 80 961 v Turčiji obratuje pod oznako E 76 001. Vendar si je PARS Rail na lastne stroške zagotovil odobritev in obratovanje te lokomotive v Turčiji, kar je povezano z operativnimi omejitvami, medtem ko Siemens Mobility pripravlja lastno rešitev za odobritev različic lokomotiv Vectron MS ali Vectron AC v Turčiji, tako da je njihovo obratovanje v več državah mogoče.  

Siemens Mobility je do danes prodal več kot 2800 lokomotiv Vectron več kot 100 strankam z največjimi hitrostmi do 230 km/h. Več kot 1900 lokomotiv, ki so trenutno v uporabi, je skupaj prevozilo več kot 1,2 milijarde kilometrov. Lokomotive, ki temeljijo na platformi Vectron, so bile odobrene za obratovanje v 20 evropskih državah.

ponedeljek, 6. oktober 2025

[EU-Alpha TRAINS] Alpha Trains širi vozni park s 15 lokomotivami Vectron DM

 Družba Alpha Trains je pri Siemens Mobility naročila 15 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode (VDM), s čimer nadaljuje uspešno sodelovanje med podjetjema. Naročilo je del okvirnega sporazuma, podpisanega julija 2024. Takrat je bilo naročenih 35 Vectronov – 20 x Vectron Dual Mode in 15 x Vectron MS – z možnostjo naročila še 35. 

Slika je ista za ALPHA TRAINS


Servisna pogodba, podpisana med Alpha Trains in Siemens Mobility leta 2023, zajema tudi vzdrževanje na novo naročenih lokomotiv Vectron. Nove lokomotive Vectron Dual Mode so namenjene uporabi v Nemčiji in Avstriji ter bodo dopolnjevale obstoječo floto modelov Vectron AC, MS in Vectron Dual Mode podjetja Alpha Trains.

„ Odločitev za ponovno širitev naše flote Vectronov je logičen korak v prihodnost. Naše stranke iščejo inteligentne in trajnostne rešitve – in prav to ponujajo lokomotive z dvojnim načinom delovanja. Zagotavljajo potrebno operativno fleksibilnost na najrazličnejših progah in znatno zmanjšujejo emisije z zamenjavo dizelskih motorjev starejše generacije s sodobno, okolju prijaznejšo tehnologijo, “ pravi Vincent Pouyet, generalni direktor lokomotiv pri Alpha Trains.

„ Veseli nas, da se Alpha Trains znova zanaša na Siemens Mobility in je naročil 15 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode, “ pravi Andre Rodenbeck, izvršni direktor za vozni park pri Siemens Mobility. „ Zaradi svoje modularne zasnove in prilagodljivosti na elektrificiranih in neelektrificiranih progah je Vectron Dual Mode idealen dodatek k voznemu parku Alpha Trains. Z več kot 2800 prodanimi lokomotivami Vectron do danes je zaupanje naših strank v delovanje Vectrona očitno. “

[FRA-AKIEM] Akiem investira v 10 lokomotiv Vectron DM

 Akiem je potrdil uveljavitev opcije za 10 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode (do 2,4 MW električnih / 2 MW dizelskih) od Siemens Mobility, potem ko je junija 2025 podpisal okvirno pogodbo za 50 lokomotiv . Ta naložba je del Akiemove tekoče strategije za posodobitev voznega parka in podporo prehodu na bolj zelen in učinkovit železniški promet. To naročilo vključuje različice, odobrene za oskrbo nemškega in avstrijskega trga ter njihovo povezavo s srednjo Evropo, Češko, Slovaško, Madžarsko, Romunijo in Bolgarijo.

Slika bo isto za AKIEM 


Fabien Rochefort, izvršni direktor podjetja Akiem, je komentiral: »Naša ponudba dvojnega načina delovanja je od lanskega junija pri naših strankah resnično uspešna. To potrjuje našo strategijo in kakovost našega partnerstva s Siemensom. S to novo možnostjo nameravamo razširiti našo ponudbo in zgraditi storitve, ki jih naše stranke potrebujejo.«