sobota, 11. oktober 2025

[ITA-Trenitalia] Regionalna železnica Veneto, zadnji od 47 dostavljenih električnih vlakov "Rock"

 Danes je bil dostavljen zadnji električni dvonadstropni vlak Trenitalia Regional (FS Group) v Benečiji. S tem je dobava vlakov najnovejše generacije, predvidena v pogodbi o storitvah z regijo Veneto.



Novi vlak so v Benetkah predstavili Luca Zaia, predsednik regije Veneto, Elisa De Berti, podpredsednica in svetnica za javna dela - infrastruktura - promet regije Veneto, Gianpiero Strisciuglio, izvršni direktor in generalni direktor Trenitalia in Maria Annunziata Giaconia, direktorica regionalnih operacij Trenitalia ter predstavnica občine Benetke.

Vlak je del dobave 47 dvonadstropnih vlakov, ki se pridružujejo 31 najnovejši generaciji enonadstropnih vlakov, ki so že v uporabi. Zahvaljujoč dobavi teh 78 novih vlakov se je za naložbo v višini več kot 640 milijonov evrov povprečna starost voznega parka Benečije zmanjšala na 8,4 leta, do leta 2032 pa se pričakuje nadaljnje izboljšanje.

ZNAČILNOSTI NOVEGA VLAKA
Novi električni vlak je sestavljen iz petih dvonadstropnih vagonov s 600 sedeži in skupno 1.126 sedeži. Več prostora za potnike na sedežih, prostori za prtljago, LED osvetlitev, nova klimatska naprava, USB in vtičnice za polnjenje tehnoloških naprav prispevajo k izboljšanju izkušnje na krovu.

OKOLJSKA TRAJNOST
Ekološko trajnosten vlak, saj je bil zgrajen iz surovin iz recikliranja in ga je mogoče reciklirati do 97 %; Poleg tega zagotavlja 30-odstotno zmanjšanje porabe energije v primerjavi s prejšnjimi modeli.

OSEBE Z OMEJENO MOBILNOSTJO
Vlak je opremljen z dvema postajama za invalide, ki sta strateško nameščeni v neposredni bližini dostopnih vrat in stranišč, tako da se čim bolj zmanjša potrebno gibanje.

Na
vlaku je na voljo petnajst kolesarskih postaj z električnimi vtičnicami, ki omogočajo polnjenje modelov nove generacije, kar potnikom omogoča svobodo izbire celostne mobilnosti z majhnim vplivom na okolje.

petek, 10. oktober 2025

[ALSTOM-TRENITALIA ] Predstavljen je bil dirkalnik razreda ETR 108 z največjo hitrostjo 200 km/h

 Trenitalia (Gruppo FS Italiane) in Alstom sta 30. septembra 2025 na otvoritvi sejma EXPO Ferroviaria 2025 predstavila novi regionalni vlak, ki vozi s hitrostjo 200 km/h. Novi regionalni vlaki se bodo pridružili voznemu parku Trenitalije in bodo vozili v Toskani, Laciju in Umbriji. 

Foto; ALSTOM


»Nov regionalni vlak s hitrostjo 200 km/h predstavlja ključni korak pri preoblikovanju in obnovi voznega parka, ki ga izvajata Trenitalia in skupina FS,« je dejal Gianpiero Strisciuglio, izvršni direktor in generalni direktor Trenitalije. »Ta proces, ki gre roko v roki z obnovo voznega parka za visoke hitrosti in medkrajevne vlake, je rezultat skupne naložbe v višini 7 milijard evrov, ki bo omogočila obnovo 80 % regionalnega voznega parka do leta 2027.«

Z največjo hitrostjo 200 km/h bodo vlaki zagotavljali hitrejše povezave in lahko prevažajo do 1076 potnikov, od tega 618 sedečih v osmih vagonih. Novi vlak, izdelan v Alstomovih obratih v Saviglianu (CN), Sesto San Giovanniju (MI) in Bologni, ponuja dostop brez ovir z avtomatskimi klančinami za vkrcanje, 16 namenskimi mesti za kolesa (vključno z električnimi kolesi) in prostorno, udobno notranjostjo. Med udobjem na vlaku so sedeži naslednje generacije, napredna klimatska naprava in tiho okolje za boljšo potovalno izkušnjo. Trajnost je ključni poudarek: več kot 96 % uporabljenih materialov je mogoče reciklirati.

Začetek obratovanja novega regionalnega vlaka je del širšega načrta za posodobitev italijanskega regionalnega voznega parka. Trenitalia že upravlja 931 vlakov naslednje generacije in načrtuje uvedbo skupno 1061 vlakov do leta 2027, s skupno naložbo v višini 7 milijard evrov za obnovo 80 % regionalnega voznega parka. Regionale di Trenitalia vsak dan zagotavlja več kot 6000 voženj in letno prepelje več kot 400 milijonov potnikov na 1700 destinacij.

[Kazahstan-KTZ] Vagon KTZ CHARME so opravili certifikacijske teste

 Septembra 2025 se je začelo certificiranje vagonov CHARME, ki jih je v Astani izdelal Stadler . Prve testne vožnje v južne in vzhodne regije so bile uspešne: novi vagoni so prevozili več kot 10.000 km, kar je potrdilo zanesljivost zavornega sistema, vozne lastnosti in varnostne elemente. Testi se izvajajo za zagotovitev skladnosti s tehničnimi predpisi carinske unije TR TS 001/2011 in pokrivajo proge po vsej državi. Prebivalci Karagande, Taraza, Šimkenta in Oskemena so morda že videli sodobne vlake na tirih.

FOTO; Stadler Rail


Avtobusi bodo podjetju KTZ predani decembra letos. Od leta 2026 naprej bodo vagoni CHARME obratovali na naslednjih ključnih linijah:
- št. 3/4 Astana - Almaty,
- št. 353/354 Astana - Semey,
- št. 85/86 Astana - Shymkent,
- št. 47/48 Astana - Atyrau.

Poleg tega bo Stadler 20 let zagotavljal vzdrževalne storitve za te vagone.

[AT/SK] Vzpostavljena povezava med Bratislavo in Dunajem prek Marchegga

 Po več kot letu in pol prekinitve bo potniški železniški promet prek Marchegga ponovno vzpostavljen v soboto, 11. oktobra 2025. To se bo zgodilo zaradi zaključka modernizacije in elektrifikacije 2,4 km dolgega odseka Devínska Nová Ves - državna meja. Vendar je bil datum zaključka te gradnje večkrat prestavljen, po prvotnem načrtu pa naj bi se zaprtje na zadevnem odseku končalo že 14. decembra 2024.

Foto; ZSSK 


Zdaj se vračajo vlaki kategorije REX 25xx, ki bodo spet vozili vsako uro od zgodnjega jutra do polnoči, potovanje pa bo hitrejše: med glavnima postajama v Bratislavi in ​​na Dunaju se bo čas skrajšal za 11 minut na 56 minut; prek Marchegga bo vsak dan vozilo 38 regionalnih ekspresnih vlakov. Vlake kategorije REX bodo vlekle lokomotive Vectron, med njimi pa bodo klimatizirani vagoni ZSSK in ÖBB.

torek, 7. oktober 2025

[SIEMENS-TURČIJA] Akdoğan Train Cargo izbere Siemens Mobility - Vectron gre v Turčijo

 Turško logistično podjetje Akdoğan Train Cargo je pri Siemens Mobility naročilo pet najsodobnejših večsistemskih električnih lokomotiv Vectron MS, vključno s paketom opreme XLoad. Dobava naj bi se začela konec leta 2027.

Slika; GOOGLE


Naročilo vključuje tudi desetletno pogodbo o celovitem servisiranju z možnostjo podaljšanja za do dve leti in nakupa petih dodatnih lokomotiv Vectron MS. Lokomotive Akdoğan Train Cargo bodo opremljene za čezmejno delovanje v vzhodni, jugovzhodni in srednji Evropi, vključno z Nemčijo, Avstrijo, Poljsko, Češko, Slovaško, Madžarsko, Romunijo, Bolgarijo, Slovenijo, Hrvaško in Srbijo, ter za domače delovanje v Turčiji. Poleg ustreznih nacionalnih sistemov za zaščito vlakov bodo opremljene tudi z evropskim sistemom za nadzor vlakov (ETCS) Baseline 3.

» Zelo smo veseli, da lahko kot prvo turško stranko, ki je izbrala lokomotive Vectron, pozdravimo Akdoğan Train Cargo, « pravi Andre Rodenbeck, izvršni direktor za vozni park pri Siemens Mobility. » Predstavitev Vectrona v Turčiji pomeni pomemben mejnik za našo platformo lokomotiv in pošilja močan signal za evropsko-turški tovorni promet. Z Railcoverjem in Railigentom X zagotavljamo zmogljiv paket celovitih storitev, ki uporablja analizo podatkov v realnem času in vzdrževanje na osnovi umetne inteligence, da zagotovi maksimalno razpoložljivost in dolgoročno obratovalno zanesljivost. «

„ Ponosni smo, da smo prvo podjetje v Turčiji, ki je v naš vozni park uvedlo lokomotive Siemens Vectron MS z XLoad. Z večsistemskimi zmogljivostmi nam bodo lokomotive Vectron omogočile nemoteno povezavo našega domačega omrežja s čezmejnimi tovornimi koridorji po vsej Evropi. Ta naložba krepi našo ambicijo, da našim strankam zagotovimo zanesljive, trajnostne in učinkovite rešitve za železniški promet. Nemotena vzpostavitev koridorjev po vsej EU s Siemens Vectron MS z XLoad ne bo le okrepila zelenega prometa, temveč bo ustvarila tudi nove priložnosti, “ pravi Mustafa Pekmezcan, generalni direktor Akdoğan Train Cargo.

Od začetka letošnjega leta v Turčiji obratuje en Vectron AC iz voznega parka bolgarskega operaterja PIMK Rail, ki ga upravlja skupaj s turškim operaterjem PARS Rail. Stroj z bolgarsko registracijo in oznako 80 961 v Turčiji obratuje pod oznako E 76 001. Vendar si je PARS Rail na lastne stroške zagotovil odobritev in obratovanje te lokomotive v Turčiji, kar je povezano z operativnimi omejitvami, medtem ko Siemens Mobility pripravlja lastno rešitev za odobritev različic lokomotiv Vectron MS ali Vectron AC v Turčiji, tako da je njihovo obratovanje v več državah mogoče.  

Siemens Mobility je do danes prodal več kot 2800 lokomotiv Vectron več kot 100 strankam z največjimi hitrostmi do 230 km/h. Več kot 1900 lokomotiv, ki so trenutno v uporabi, je skupaj prevozilo več kot 1,2 milijarde kilometrov. Lokomotive, ki temeljijo na platformi Vectron, so bile odobrene za obratovanje v 20 evropskih državah.

ponedeljek, 6. oktober 2025

[EU-Alpha TRAINS] Alpha Trains širi vozni park s 15 lokomotivami Vectron DM

 Družba Alpha Trains je pri Siemens Mobility naročila 15 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode (VDM), s čimer nadaljuje uspešno sodelovanje med podjetjema. Naročilo je del okvirnega sporazuma, podpisanega julija 2024. Takrat je bilo naročenih 35 Vectronov – 20 x Vectron Dual Mode in 15 x Vectron MS – z možnostjo naročila še 35. 

Slika je ista za ALPHA TRAINS


Servisna pogodba, podpisana med Alpha Trains in Siemens Mobility leta 2023, zajema tudi vzdrževanje na novo naročenih lokomotiv Vectron. Nove lokomotive Vectron Dual Mode so namenjene uporabi v Nemčiji in Avstriji ter bodo dopolnjevale obstoječo floto modelov Vectron AC, MS in Vectron Dual Mode podjetja Alpha Trains.

„ Odločitev za ponovno širitev naše flote Vectronov je logičen korak v prihodnost. Naše stranke iščejo inteligentne in trajnostne rešitve – in prav to ponujajo lokomotive z dvojnim načinom delovanja. Zagotavljajo potrebno operativno fleksibilnost na najrazličnejših progah in znatno zmanjšujejo emisije z zamenjavo dizelskih motorjev starejše generacije s sodobno, okolju prijaznejšo tehnologijo, “ pravi Vincent Pouyet, generalni direktor lokomotiv pri Alpha Trains.

„ Veseli nas, da se Alpha Trains znova zanaša na Siemens Mobility in je naročil 15 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode, “ pravi Andre Rodenbeck, izvršni direktor za vozni park pri Siemens Mobility. „ Zaradi svoje modularne zasnove in prilagodljivosti na elektrificiranih in neelektrificiranih progah je Vectron Dual Mode idealen dodatek k voznemu parku Alpha Trains. Z več kot 2800 prodanimi lokomotivami Vectron do danes je zaupanje naših strank v delovanje Vectrona očitno. “

[FRA-AKIEM] Akiem investira v 10 lokomotiv Vectron DM

 Akiem je potrdil uveljavitev opcije za 10 dodatnih lokomotiv Vectron Dual Mode (do 2,4 MW električnih / 2 MW dizelskih) od Siemens Mobility, potem ko je junija 2025 podpisal okvirno pogodbo za 50 lokomotiv . Ta naložba je del Akiemove tekoče strategije za posodobitev voznega parka in podporo prehodu na bolj zelen in učinkovit železniški promet. To naročilo vključuje različice, odobrene za oskrbo nemškega in avstrijskega trga ter njihovo povezavo s srednjo Evropo, Češko, Slovaško, Madžarsko, Romunijo in Bolgarijo.

Slika bo isto za AKIEM 


Fabien Rochefort, izvršni direktor podjetja Akiem, je komentiral: »Naša ponudba dvojnega načina delovanja je od lanskega junija pri naših strankah resnično uspešna. To potrjuje našo strategijo in kakovost našega partnerstva s Siemensom. S to novo možnostjo nameravamo razširiti našo ponudbo in zgraditi storitve, ki jih naše stranke potrebujejo.«

[FRA-SNCF] Ouigo bo od 14. decembra povečal vlake na treh koridorjih

 Ta četrtek bo Ouigo dal v prodajo vozovnice za potovanje do 2. avgusta. Z začetkom veljavnosti novega voznega reda storitev bo ponudbo razširil na Barcelono, Murcijo, Seviljo in Malago.



Ouigo je napovedal okrepitev svoje ponudbe za visoke hitrosti s štirimi novimi dnevnimi frekvencami od 14. decembra, s čimer se je zmogljivost sedežev na vseh svojih progah povečala za 14%.

Podaljšanje ponudbe sovpada z začetkom veljavnosti voznega reda storitev 2025-2026. Vozovnice za potovanje do 2. avgusta 2026 bodo v prodaji v četrtek, 9. oktobra.

Povečane storitve na glavnih koridorjih

Operater bo uvedel dodaten dnevni povratni vlak na povezavah Madrid–Barcelona, Madrid–Sevilla, Madrid–Malaga in Madrid–Murcia. Poleg tega vzdržuje pet povratnih vlakov med Madridom in Valencijo.

V koridorju z največjim povpraševanjem bo Ouigo okrepil svojo ponudbo s šestim vlakom na dan v vsako smer, oba pa se bosta ustavila v Zaragozi. Ta razširitev bo omogočila doseganje 12 dnevnih naklad (6 v vsako smer), od katerih se bodo štirje ustavili v Zaragozi. Predstavlja 20-odstotno rast števila vlakov in 370.000 več sedežev na leto v tem koridorju.

Na ta način operater povečuje nizkocenovno ponudbo na tej liniji, ki je pred kratkim izgubila storitev Avlo. Ta odsotnost je povečala cene med dvema najpomembnejšima mestoma v Španiji za 40%. Ouigo zagovarja, da je še vedno najcenejši operater na tej poti.

Na progi Madrid-Murcia se bo frekvenca povečala z dveh na tri vlake v vsako smer, kar ustreza 50-odstotnemu povečanju v primerjavi z letom 2025. To bo podaljšek Alicante-Madrid-Valladolid, ki odhaja ob 7:53 iz Alicanteja, ki bo odpeljal ob 6:35 iz Murcije. Čas prihoda v Valladolid Campo Grande je ohranjen ob 11:40.

Podjetje bo ohranilo svojih pet povratnih vlakov med Madridom in Valencijo – enega bo podaljšalo do Segovije in Valladolida – in tri povratne poti z Alicantejem. Na teh poteh se ohranjajo postanki v mestih, kot so Cuenca, Albacete ali Elche.




petek, 3. oktober 2025

[SLO-AT/SŽ PP] Noov vozni red 2026 za Maribor-Graz Hbf- Maribor

MARIBOR- GRAZ HBF 

IR 872 Maribor 05:33, Spielfeld-Straß 05:48-05:53, Graz Hbf 06:33

IR 672 Maribor 06:33, Spielfeld-Straß 06:48-06:53, Graz Hbf 07:33

IC 351 Maribor 07:28, Spielfeld Straß 07:44-07:53, Graz Hbf 08:33

IR 670 Maribor 08:33, Spielfeld-Straß 08:48-08:53, Graz Hbf 09:33

IR 778 Maribor 09:33, Spielfeld-Straß 09:48-09:53, Graz Hbf 10:33

EC 78  Maribor 10:29, Spielfeld-Straß 10:44-10:53, Graz Hbf 11:33-11:35, Wien Hbf 14.:05

IR 776 Maribor 11:33, Spielfeld-Straß 11:48-11:53, Graz Hbf 12:33

IR 576 Ljubljana 10:14, Celje 11:30-11:32, Maribor 12:22-12:33, Spielfeld-Straß 12:48-12:53, Graz Hbf 13:33

IR 774 Maribor 13:33, Spielfeld-Straß 13:48-13:53, Graz Hbf 14:33

IR 574 Maribor 14:33, Spielfeld-Straß 14:48-14:53, Graz Hbf 15:33

IR 772 Maribor 15:33, Spielfeld-Straß 15:48-15:53, Graz Hbf 16:33

IR 572 Maribor 16:33, Spielfeld-Straß 16:48-16:53, Graz Hbf 17:33

IR 770 Maribor 17:33, Spielfeld-Straß 17:48-17:53, Graz Hbf 18:33

EC 70  Ljubljana 16:05, Celje 17:26-17:28, Maribor 18:21-18:29, Spielfeld-Straß 18:44-18:53, Graz Hbf 19:32-19:41, Bruck an der Mur 20:17-20:19, Wien Hbf 22:05

IR 878 Maribor 19:33, Spielfeld Straß 21:48-21:53, Graz Hbf 22:33

IR 678 Maribor 20:33, Spielfeld-Straß 20:48-20:53, Graz Hbf 21:33

IR 876 Maribor 21:33, Spielfeld-Straß 21:48-21:53, Graz Hbf 22:33

IR 676 Maribor 22:27, Spielfeld-Straß 22:48-22:53, Graz Hbf 23:33




GRAZ HBF- MARIBOR 

IR 677 Graz Hbf 06:28, Spielfeld-Straß 07:07-07:15, Maribor 07:34

IR 877 Graz Hbf 07:28, Spielfeld-Straß 08:07-08:12, Maribor 08:27

IR 679 Graz Hbf 08:28, Spielfeld-Straß 09:07-09:12, Maribor 09:27

IR 879 Graz Hbf 09:28, Spielfeld Straß 10:07-10:12, Maribor 10.27

EC 71 Wien Hbf 07:55, Bruck an der Mur 09:41-09:43, Graz Hbf 10:19-10:28, Spielfeld-Straß 11:08-11:17, Maribor 11:32-11:37, Celje 12:29-12:31, Ljubljana 13:53

IR 771 Graz Hbf 11:28, Spielfeld-Straß 12:07-12:12, Maribor 12:27

IR 573 Graz Hbf 12:28, Spielfeld-Straß 13:07-13:12, Maribor 13:27

IR 773 Graz Hbf 13:28, Spielfeld Straß 14:07-14:12, Maribor 14:27

IR 575 Graz Hbf 14:28, Spielfeld-Straß 15:07-15:12, Maribor 15:27-15:34, Celje 16:26-16:27, Ljubljana 17:42

IR 775 Graz Hbf 15:28, Spielfeld-Straß 16:07-16:12, Maribor 16:27

IR 577 Graz Hbf 16:28, Spielfeld-Straß 17:07-17:12, Maribor 17:27-17:34, Celje 18:26-18:27, Ljubljana 19:42

IR 777 Graz Hbf 17:28, Spielfeld-Straß 18:07-18:12, Maribor 18:27

EC 79  Wien Hbf 15:55, Spielfeld Straß 19:09-19:17, Maribor 19:32-19:35-Zagreb GLK 

IR 779 Graz Hbf 19:28, Spielfeld-Straß 20:07-20:12, Maribor 20:27

IR 671 Graz Hbf 20:28, Spielfeld-Straß 21:07-21:12, Maribor 21:27

IC 350 Graz Hbf 21:28, Spielfeld-Straß 22:09-21:12, Maribor 22:32-22:40, Ljubljana 00:55

IR 673 Graz Hbf 22:28, Spielfeld-Straß 23:07-23:12, Maribor 23:27

četrtek, 2. oktober 2025

[Italija- ALSTOM] Alstom Coradia Stream za Trenitalia

(MILAN), 1. oktober 2025 – Več novic na Expo Ferroviaria 2025: Alstom in Trenitalia predstavljata novo najnovejšo generacijo Intercity, ki izhaja iz platforme Coradia Stream ETR 108 za regionalno (glej novice Trenitalia: predstavitev 200 km/h dolgega Popa, ki ga je izdelal Alstom ). Novi vlak združuje hitrost, učinkovitost in maksimalno udobje, hitrosti do 200 km/h, 1.076 sedežev, prostor za 16 koles in inovativne rešitve za trajnostno in udobno mobilnost. Model prihodnjih vlakov je na ogled na razstavnem prostoru skupine FS.




[Portugalska-ALSTOM] nakupa 36 vlak Coradia za CP

 Portugalska: CP bo aktiviral možnost nakupa za 36 dodatnih vlakov, ki bodo dodani 117 vlakom, katerih pogodba je bila odblokirana. Enote bodo imele približno dolžino 70 metrov in bodo razdeljene na regionalne (55 enot) in primestne (trenutno 98). Dobava naj bi se začela leta 2029.




sreda, 1. oktober 2025

[FRA-ALSTOM] Prototip polivalentnega HEMU podjetja Coradia v Velimu

 SNCF od leta 2018 razvija projekt za uvedbo vlakov na vodikove gorivne celice na svojih progah TER. Prvi od teh vlakov naj bi začel obratovati leta 2022, z namenom popolne ukinitve dizelsko-motornih vlakov (DMU) iz prog TER do leta 2035. Za izvedbo projekta je bil decembra 2018 ustanovljen usmerjevalni odbor, ki ga sestavljajo SNCF, regije in Alstom. Ta je odgovoren za nadzor uvedbe prvih vlakov in prilagoditev železniškega omrežja in infrastrukture za to pogonsko tehnologijo.



Prvi testi HEMU-jev na progah TER so bili načrtovani za leto 2021, pri čemer je več regij izrazilo zanimanje za morebitno uporabo teh vlakov. Prvi testi z uporabo HEMU-jev so bili načrtovani za leto 2022, komercialni začetek obratovanja pa je bil pričakovati konec leta 2023. Ti testi bodo potekali vzporedno s testi vodikovih in električnih hibridov ter drugih vrst vlakov na biogoriva.

Sprva je bilo predvideno, da bo vlake izdelal Alstom, zato je bila namesto Coradia iLint, ki je bila doslej na voljo strankam, uporabljena platforma Coradia Polyvalent, namenjena predvsem francoskim kupcem. Prototip je  hibrid električnega vlaka in vodikovih gorivnih celic.  Doseže največjo hitrost 160 km/h in bo z gorivnimi celicami lahko prevozil 600 km. Prevažal bo lahko do 220 potnikov.

29. avgusta 2019 je takratni predsednik SNCF Guillaume Pépy napovedal svojo namero, da bo za regije Burgundija-Franche-Comte, Oksitanija, Auvergne-Rhone-Alpes, Grand Est in Nova Akvitanija naročil 15 teh vlakov, torej 5 x 3 enot. Kljub temu so regije leta 2021 pri Alstomu naročile serijo 12 štirivagonskih HEMU-jev, ker se je Nova Akvitanija dokončno odločila, da ne bo sodelovala, zato je pogodba zdaj za 4 x 3 vlake.

Trenutno se 95 % vsega proizvedenega vodika pridobiva iz fosilnih goriv. SNCF zato namerava razviti načine za »zeleno« proizvodnjo vodika z uporabo procesov, kot je elektroliza vode.

Vendar pa Coradia Polyvalent, ki je bila razvita za francoski trg (in je našla uporabo tudi v nekaterih afriških državah) in jo je proizvajala tovarna Reichshoffen, ni več v Alstomovem portfelju. Avgusta 2022 je to tovarno skupaj s proizvodnjo v njej prevzel CAF v skladu z zahtevami evropskih regulatornih organov ob odobritvi prevzema podjetja Bombardier Transportation s strani Alstoma januarja 2021 (podobno je bila na CAF prenesena tudi platforma Talent 3).

Alstomu smo postavili nekaj vprašanj:

1) Kaj je povzročilo zamudo pri proizvodnji in obratovanju prototipa 84901 M, ko je bilo prvotno načrtovano, da bo začel obratovati leta 2022? Predvidevamo, da je do morebitne zamude prišlo že v času priprave konstrukcijske zasnove. In tudi zaradi dejstva, da je projekt okoli leta 2022 čakal na odločitev, kdo bo prevzel obrat Reichshoffen in družino Coradia Polyvalent, kajne? 
Alstom je odgovoril: "Lahko potrdimo, da prenos lokacije Reichshoffen in portfelja Regiolis na CAF ni povzročil večjih zamud pri izvajanju trenutnih pogodb. Za več informacij se obrnite na CAF."

2) Ali bo ta vlak odobren samo za Francijo?
"Ko je bil Alstom odgovoren za ta projekt, je bila serija vlakov razreda 84900 namenjena samo francoskemu trgu. Vendar je novi subjekt, odgovoren za sestavljanje in testiranje teh vlakov (CAF), morda to možnost spremenil. Prosimo, glejte samo CAF (dogovori, sklenjeni pred letom 2022, so v tem pogledu neveljavni)."

3) Če družina vlakov Coradia Polyvalent ni del Alstomovega portfelja od avgusta 2022, katere vodikove vlake bo Alstom ponudil SNCF in francoskim regijam? Ali pa bo vlake razreda 84900 za SNCF proizvajal CAF? 
"Vlake Regiolis (razred 84900), ki jih je Alstom prvotno izdelal v svoji tovarni Reichshoffen, zdaj izdeluje CAF France, potem ko je ta tovarna prenesena v drugi polovici leta 2022. Ta prenos je protiusluga za Alstomov prevzem podjetja Bombardier Transportation."

4) Katero vrsto HMU ali HEMU torej Alstom zdaj ponuja za Francijo namesto Coradia Polyvalent?
"Danes za Francijo še ni bil odobren noben Alstomov vodikov vlak. To je zato, ker še nobena francoska stranka ni naročila vodikovega vlaka pri Alstomu. Če pa bi francoska stranka naročila vodikov vlak pri Alstomu (kot je Coradia iLint), bi poskrbeli za homologacijo vlaka v okviru te pogodbe, vendar tukaj govorimo o povsem hipotetičnih situacijah."

5) In kakšen napredek je bil dosežen pri projektu električne lokomotive z generatorskim vagonom Tender H2? Glejte tukaj .
»Po seriji simulacij, izvedenih na modelu H2RE, je bilo treba vzpostaviti novo energijsko konfiguracijo, da bi generatorski vagon lahko zagotavljal moč, potrebno za nemoteno delovanje električne lokomotive. Ta nova konfiguracija, ki obrne razmerja med vodikom in baterijami, morda ne bo več izpolnjevala ciljev načrta, določenega v francoski strategiji za vodik. V tem kontekstu in v pričakovanju sklepov francoske vlade, ki trenutno ponovno ocenjuje svojo nacionalno strategijo za nizke emisije ogljika, se je Alstom odločil, da začasno ustavi razvojne dejavnosti, povezane z generatorskim vagonom na vodikov pogon.
Drugi Alstomovi projekti, ki jih financira IPCEI (vključno s projektom premikalne lokomotive na vodikov pogon, razvite na Alstomovi lokaciji v Belfortu), potekajo normalno in nanje začasna prekinitev razvojnih dejavnosti, povezanih z generatorskim vagonom, nikakor ne vpliva.«

6) Od kdaj do kdaj bo prototip 84901 M prisoten na dirkališču Velim? Kateri testi se tam izvajajo z njim? Kako dolgo bo 84901 M testiran v Franciji? Kdaj pričakujete, da bo razred 84901 odobren za uporabo? 
"Upoštevajte, da Coradia Polyvalent H2 danes sestavlja CAF. Zato je treba vsa vprašanja v zvezi s testno kampanjo nasloviti na CAF, saj oni upravljajo testno kampanjo."

CAF smo postavili naslednja vprašanja:

1) Ali je model 84901 M izdelal CAF ali Alstom? Ali je ta prototip še vedno v lasti Alstoma?
CAF nam je odgovoril: »Platforma Coradia Polyvalent je vključena v pogodbo o nabavi za tovarno Reichshoffen, vključno z vodikovo enoto. Če bodo v okviru pogodbe izvedena nadaljnja naročila ali podaljšanja pogodbe, bo konzorcij Alstom-CAF enote proizvajal v Reichshoffnu v skladu s pogoji, določenimi v pogodbi (podrobnosti ni mogoče navesti).«

2) Od kdaj do kdaj bo prototip 84901 M prisoten na dirkališču Velim? Kateri testi se tam izvajajo z njim? Kako dolgo bo 84901 M testiran v Franciji? Kdaj pričakujete, da bo razred 84900 odobren za obratovanje? 
Podjetje je odgovorilo:  "CAF nikoli ne posreduje podrobnosti o statusu projektov."

torek, 30. september 2025

[FRA/AT-NightJet] Rešimo nočne vlake Pariz-Berlin in Pariz-Dunaj!

 

 Jean-Pierra Farandouja, predsednika SNCF; Emmanuela Macrona, predsednika Francoske republike




Mednarodna nočna vlaka Pariz-Dunaj in Pariz-Berlin sta uspešni glede števila potnikov. Leta 2024 sta prepeljala 66.000 potnikov, kljub temu da sta bila nedavno ponovno vzpostavljena in vozita vsak drugi dan.

Vendar bi lahko ti vlaki prenehali voziti že decembra 2025.
Vlada grozi, da bo umaknila subvencijo SNCF za te vlake "Nightjet", ki jih upravlja v sodelovanju z avstrijskimi železnicami ÖBB. Razlog za to je, da operaterji niso držali obljube o vzpostavitvi dnevne povezave (vlak vozi le 3 dni na teden).

SNCF ne prodaja vozovnic za te nočne vlake.
SNCF ne prodaja vozovnic na svoji platformi SNCF Connect in niti ne oglašuje obstoja teh vlakov, ki jih kljub temu upravlja. Kako lahko torej verjamemo, da je v celoti vpleten v uspeh teh dveh nočnih linij?

Nelojalna konkurenca zračnega prometa.
Evropska unija otežuje financiranje mednarodnih železniških prog, medtem ko zračni promet koristi davčne vrzeli, ki zagotavljajo skrito subvencijo v višini od 30 do 40 evrov na letalsko vozovnico. Z drugimi besedami, najbolj onesnažujoč način prevoza je deležen množičnih subvencij, hkrati pa ovira nastanek učinkovitejše alternative.

Mednarodni nočni vlaki so leta 2025 v enakem položaju kot nacionalni nočni vlaki leta 2015: SNCF slabša storitev in s tem spodbuja državo, da se je znebi, kljub slabo prilagojenemu regulativnemu okviru. 

Zakaj je to pomembno?

Nesprejemljivo je, da izgineta edina dva mednarodna nočna vlaka, ki Francijo oskrbujeta skozi vse leto. Vsak deležnik ima manevrski prostor za ukrepanje in vsak lahko naredi korak k resnični oživitvi mednarodnih nočnih vlakov.

Podpisniki peticije pozivamo:

prevoznike SNCF, ÖBB in DB, naj v celoti uvedejo napovedano ponudbo z dvema dnevnima nočnima vlakoma , enim na Dunaj in enim v Berlin, kar bo izboljšalo zanesljivost in ekonomsko ravnovesje. Vlake zagotavlja Avstrija, ki predstavljajo velik del stroškov nočnih vlakov. Za SNCF je to torej priložnost, ki je ne smete zamuditi, da končno preizkusijo mednarodne nočne vlake s polno zmogljivostjo. To je nujen korak, ki bo v prihodnosti omogočil druge uvedbe v København, Malmö, Barcelono, Madrid, Milano, Benetke, Rim, Prago itd.

francoska država bo še naprej podpirala te vlake, tudi če to pomeni ponovno pogajanje o višini subvencije, v zameno za zavezo, da bo vlak vozil vsak dan.

EU bi morala bolj jasneje odobriti subvencije za mednarodne vlake , vsaj začasno, v obdobju, ko je kerozin še vedno oproščen davka. EU bi lahko subvencionirala nočne vlake, da bi uravnotežila konkurenco z letalskim prometom in obnovila omrežje nočnih vlakov po dveh desetletjih premajhnih naložb. To je nujen ukrep, ki bo imel alternativo v času, ko bo letalski promet postal dražji.
Pohitite, nujno je, podpišite peticijo še danes in pokažite svojo zavezanost nizkoogljičnemu potovanju!

ponedeljek, 29. september 2025

[AT/FRA-NightJet] začasno ukinkene vlake za Wien Hbf-Paris

 Nočne železniške povezave z Dunaja in Berlina v Pariz bodo ukinjene. To je v ponedeljek potrdil ÖBB. S spremembo voznega reda 14. decembra proga ne bo več na voljo, ker francoska partnerska železnica opušča.




Nočni vlaki lahko danes delujejo le s sodelovanjem mednarodnih partnerjev, je poudaril ÖBB v sporočilu za javnost. Toda francosko SNCF Voyageurs je ministrstvo za promet v Parizu obvestilo, da bodo državne subvencije za delovanje nočnih vlakov Dunaj – Pariz in Berlin – Pariz za leto 2026 ukinjene.

ÖBB obžaluje, da po odstopu francoskih partnerjev dve nočni železniški povezavi od 14. decembra 2025 ne bosta več na voljo. Nočni jet Dunaj – Bruselj bo ostal v ponudbi tudi leta 2026 in bo še naprej na voljo trikrat tedensko.

nedelja, 28. september 2025

[CZ-RGJ] RegioJet vstopil na poljski domači promet

 18. septembra 2025 je po več letih priprav vlak RegioJet prvič povezal Krakov in Varšavo. Linija RJ 3104 je z glavne postaje v Krakovu odpeljala ob 8.49, se ustavila v Zawiercieju in nato oskrbovala tri postaje v prestolnici, in sicer Warszawa Zachodnia, Centralna in Wschodnia (prihod ob 12.21). V nasprotni smeri je vlak RJ 3105 odpeljal ob 14.33. Proga je dolga 348 km.



Radim Jančura je povedal: »Prve vožnje smatramo za najboljši način trženja za spoznavanje potnikov na Poljskem. Naš največji konkurent je poljski Pendolino. Od decembra, ko bomo v celoti operativni, bomo vozili z enako hitrostjo, za polovico cene in z boljšo storitvijo na krovu. Med največjima mestoma bi radi vozili vsaki dve uri.«

Renata Stanislavová, generalna direktorica RegioJeta, dodaja: »Prihod novega operaterja bo koristen za potnike in zaposlene. Poljski trg je zelo zaprt, zato smo prva večja konkurenca za PKP IC – med Krakovom in Varšavo bomo vozili od 49 zlotov. Prav tako poskušamo zaposliti nove strojevodje in druge železniške strokovnjake ter jim ponuditi ustrezno plačo, ki je bistveno višja kot pri PKP.«

Tako kot na Češkem tudi rumeni vlaki ponujajo štiri razrede – poslovni, sprostitveni, standardni in nizkocenovni. Potniki si lahko brezplačno privoščijo kavo ali pa za dva zlota kupijo sirovo torto, makovo ali jabolčno torto. Na jedilniku je tudi več novosti, med drugim tipično poljske golabke – zeljne zvitke, napolnjene z mešanico mletega mesa in riža.

Več deset ljudi je uporabilo prvo linijo RJ 3104, vagon pa je imel osem vagonov (3x Low Cost, 3x Standard, 1x Relax, 1x Business/Relax). Na čelu je bil vlak TRAXX 388.224, ki je doslej edini vlak na Poljskem za te domače vlake (po potrebi je mogoče zamenjavo vagonov opraviti z nočnimi vlaki RJ Praha - Przemyśl). Zaenkrat bo vozil novi par vlakov RJ 3104/3105. V prihodnosti se RegioJet pripravlja na druge proge, kot sta Varšava - Gdansk - Gdynia in Poznanj - Varšava, pa tudi na mednarodno povezavo Praha - Varšava in Dunaj - Varšava.

[CZ-ČD/VUZ] VUZ Vectron v novi podobi

 V soboto, 20. septembra 2025, je bila na Nacionalnem dnevu železnic Čeških drah v Nymburku predstavljena nova vizualna podoba vlaka Vectron 193 902 ČD/VUZ. Na ta način je železniški raziskovalni inštitut VUZ obeležil tudi 20 let od svoje ustanovitve kot hčerinska družba ČD. Nova podoba je dejansko obratna različica prejšnje sheme, v kateri je prevladovala bela barva.



[GER-DB] Vozni red 2026: Polurna storitev zdaj za 21 mest

 Nove povezave Sprinter s privlačnimi potovalnimi časi • Bistveno več evropskih povezav • Prva uporaba ICE L • Lažja rezervacija mednarodnih potovanj • Rezervacija se začne 15. oktobra

Več mest kot kdaj koli prej bo od 14. decembra vsakih pol ure povezanih z dolgimi povezavami Deutsche Bahna (DB). Od takrat naprej bo veljal nov vozni red in z njim številne izboljšave za potnike DB.



Član upravnega odbora DB za potniški promet na dolge razdalje Michael Peterson: "Ljudje želijo potovati z vlakom. Kjer je na cesti že veliko potnikov, v novem voznem redu ponujamo še več potovanj z vlakom. Ciljno širimo vozni red glede na povpraševanje in zmogljivosti železniškega omrežja. Veseli nas, da lahko v letu 2026 kljub številnim dodatnim gradbiščem ohranimo obseg dobave na rekordni ravni prejšnjega leta."


Z 21 povezanimi mesti se je prejšnja velikost skoraj podvojila. Omrežje poti, po katerem vozi hitri vlak približno vsakih pol ure, se poveča z 900 na 2.300 kilometrov. To med drugim velja za povezave med Hamburgom, Hannovrom in Kasselom ali Erfurtom, Hallejem in Berlinom. S podvojitvijo števila polurnih mest DB poudarja svoj cilj, da železnicam prinese privlačno prevozno storitev za celotno Nemčijo.
S 14 novimi, posebej hitrimi potovanji z notranjim zgorevanjem bosta okrepljeni osi sever-jug Hamburg-Frankfurt (Majna) in Berlin-München. Novi Sprinter Berlin-Stuttgart preko Nürnberga je več kot uro hitrejši kot prej, s časom vožnje okoli 4:45 ure – rekordni čas vožnje med temi metropolitanskimi regijami.

Ne glede na to, ali gre na primer za Belgijo, Češko, Dansko, Poljsko ali Švico – s približno 40 novimi ali podaljšanimi čezmejnimi potovanji vsak dan se izbor močno povečuje. Nova linija Eurocity med Leipzigom in Krakovom bo začela promet med Nemčijo in Poljsko – vsaka z ustreznimi povezavami, npr. iz/v Frankfurt (Majna). Še izboljšale se bodo tudi povezave s Švico. V prihodnosti bodo hitrejše neposredne povezave z notranjim zgorevanjem iz Severnega Porenja-Vestfalije naprej v Švico, neposredno v Zürich ali Chur. Brig bo v celoti ponovno povezan – tako iz Severnega Porenja-Vestfalije kot v smeri Berlina.

Od maja 2026 se bo neprekinjena povezava med Prago in Københavnom začela prek Dresdna, Berlina in Hamburga. Odvisno od sezone bo to pomenilo tudi, da bodo med Hamburgom in Københavnom dnevno vozili do štirje dodatni vlaki. In prvič v zgodovini bodo od septembra 2026 štiri dnevne povezave ICE med Kölnom in Antwerpnom prek letališča v Bruslju, ki bodo tako imele novo povezavo z omrežjem ICE.

Načrt za večjo stabilnost voznega reda: promet z notranjim zgorevanjem postane bolj sistematičen

Na najpomembnejših progah ICE DB standardizira odhodne in ciljne postaje, vmesne postaje in časovne rede, kjer koli je to mogoče. Kolikor je mogoče, morajo biti vsa potovanja na progah opravljena tudi z isto serijo ICE. Zaradi tega je sistem manj zapleten, zato je zanesljivejši, železniški promet pa na splošno stabilnejši. Osnovno načelo je enako kot pri sistemih S-Bahn. Posledično se bodo v nekaterih primerih spremenile neposredne povezave. Na primer, namesto številnih nesistematičnih posameznih povezav bo glavno mesto dežele Kiel zdaj prejelo sistematično dvourno storitev v smeri Hannovra, Frankfurta in Stuttgarta.

Poleg tega se DB v veliki meri vzdrži razdelitve motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga sestavljata dve vozili, na določeni postaji ali združitve obeh delov. Takšni tako imenovani koncepti kril omogočajo bolj neposredne povezave, vendar so nagnjeni k zamudam.

Nadaljevanje velikih železniških storitev na dolge razdalje tudi na tem območju

Poleg pomembnega širjenja prometa na dolge razdalje Deutsche Bahn še naprej ohranja dobre prometne povezave na dolge razdalje tudi zunaj večjih mest. Hkrati tudi tukajšnji kupci vse pogosteje uporabljajo pogosto podobno hiter, a cenejši lokalni prevoz – zlasti z vozovnico Deutschlandticket. DB zato ne more več ponujati nekaterih zelo šibkih vlakov glede na gospodarske razmere z visokim povečanjem stroškov. To velja za povezave z izjemno nizko zmogljivostjo, kjer je v nekaterih primerih zasedenih le deset odstotkov sedežev, na primer med Leipzigom in Nürnbergom prek Jene. Tam se bo število potovanj v vsako smer zmanjšalo s pet na dve.

Najmlajši član flote ICE ima svojo premiero: ICE L je predstavljen

S spremembo voznega reda novi ICE L praznuje svojo premiero. Prve napotitve so načrtovane med Berlinom in Kölnom. Potniki bodo nato imeli priložnost prvič preizkusiti prednosti novega člana družine ICE. Od 1. maja 2026 bo po zaključku generalne prenove proge Hamburg–Berlin ICE L vozil do Westerlanda (Sylt), od sredine julija pa tudi na povezavah iz Kölna in Frankfurta do Westerlanda ter med Dortmundom in Oberstdorfom. To pomeni, da bodo na teh turistično pomembnih povezavah v prihodnosti na tirih postavljeni vlaki brez ovir.

Sosednje evropske železnice prav tako uporabljajo nove hitre vlake na številnih povezavah v Nemčijo in iz nje. Poleg češkega ComfortJeta bodo v novem voznem redu iz Hamburga dodani tudi danski vlaki Talgo, ki so primerljivi z ICE L, in švicarski Giruro. To pomeni, da je na skoraj vseh pomembnih potovalnih poteh udobje z notranjim zgorevanjem, specifično za državo, zaradi česar si želite še bolj potovati po Evropi z vlakom.

Od Frankfurta do Londona: Inovacije pri poenostavljenem mednarodnem nakupu vozovnic

Zaradi novih in dodatnih čezmejnih povezav je železniški promet v Evropi vse bolj privlačen. Toda rezervacija vozovnic za mednarodna železniška potovanja je zdaj tudi veliko lažja in bolj priročna.

Zdaj je bil dosežen naslednji mejnik: poleg vozovnic za vlake na dolge razdalje ÖBB in SBB lahko stranke zdaj rezervirajo tudi številne notranje francoske povezave TGV in vozovnice z Eurostarjem neposredno na bahn.de ali v DB Navigatorju. Potniki lahko na primer kupijo vozovnice iz Frankfurta v London ali iz Pariza v Marseille s TGV. Nočni vlaki ÖBB, ki vozijo skozi Nemčijo, so zdaj priročno na voljo tudi prek običajnih, digitalnih prodajnih kanalov DB. Druge evropske železnice bodo kmalu na voljo.

Do konca leta 2026 bo DB ponujal vozovnice za vse večje železnice v sosednjih državah neposredno prek bahn.de in aplikacije DB Navigator. Tehnično podlago za to ustvarja OSDM (Open Sales and Distribution Model): nov standard za izmenjavo podatkov med evropskimi železnicami in prodajalci vozovnic. OSDM strankam ponuja številne prednosti: Prejmejo jasne informacije o cenah prikazanih povezav, vključno s ponudbami prihrankov mednarodnih železnic. Poleg tega si lahko rezervirane vozovnice priročno ogledate in upravljate v uporabniškem računu DB.

Nadaljevala se bo splošna prenova infrastrukture

Splošna obnova železniške proge Hamburg-Berlin bo potekala do konca aprila prihodnje leto. V tem času bo promet ICE med obema mestoma preusmerjen. Z do 65 dnevnimi vožnjami – od tega 36 neposrednih in urnih – je kljub podaljšanemu času potovanja približno 45 minut še vedno dobra storitev. Nadaljnja gradbena dela so načrtovana od februarja do julija na progi Wupper med Hagenom in Kölnom. Od februarja do decembra bodo med Nürnbergom in Passauom veljale omejitve, povezane z gradnjo. Gradbena dela na desni liniji Rena med Kölnom in Frankfurtom bodo potekala med julijem in decembrom. Spremenjeni vozni redi so že vključeni v informativne medije.

Rezervacije za nov vozni red se začnejo 15. oktobra

Od 15. oktobra bodo nove povezave na voljo v informacijah o voznem redu na bahn.de in v DB Navigatorju. Takrat vstopnice začnejo naprodaj – rezervirate jih je mogoče do dvanajst mesecev vnaprej. Nacionalne ponudbe, kot so Super Saver Price, Saver Price in Flex Price, je tako mogoče rezervirati že za prihajajoče praznične dni, kot so božič, velika noč in binkošti, šolske počitnice in drugi dogodki, ki jih je mogoče načrtovati. Vozovnice v tujini so na voljo do šest mesecev pred začetkom potovanja.

Informacije in vstopnice so na voljo na bahn.de in v DB Navigatorju ter vpotovalnih centrih DB in agencijah DB.