sobota, 27. september 2025

[PL-PESA] GAMA 3.0 predstavljena na sejmu TRAKO

 »Lokomotiva Gama 3.0 je nadaljevanje modela 111Ed, ki ga uporabljajo številni priznani poljski operaterji. Na podlagi obratovalnih izkušenj, zahtev trga in predlogov naših strank smo zasnovali platformo lokomotiv, opremljenih z najnovejšimi tehničnimi rešitvami, ki zagotavljajo varno in udobno delovanje,« je dejal Krzysztof Zdziarski, predsednik upravnega odbora PESA Bydgoszcz. 

Foto: Trako 2025


Pesa ponuja več tipov vozil v okviru platforme GAMA 3.0. Električne lokomotive – pripravljene za prevoz potnikov in blaga, vključno z intermodalnim prevozom – so lahko opremljene z okolju prijaznim modulom Last Mile z ekodizelskim motorjem ali baterijo. Ta dodatni pogon omogoča delovanje na neelektrificiranih koncih prog v pristaniščih, terminalih in stranskih tirih ter je še posebej cenjen s strani intermodalnih operaterjev.

Serija 3.0 vključuje tudi lokomotive z dvojnim pogonom – pripravljene za prevoz potnikov in blaga. Zahvaljujoč uporabi dveh enakovrednih pogonov lahko lokomotiva deluje v mešani vleki na elektrificiranih in ne-3 kV odsekih.

»Pri načrtovanju platforme za lokomotive GAMA 3.0 smo posebno pozornost namenili optimizaciji servisiranja vozil, da bi uporabnikom zagotovili večjo razpoložljivost in krajši čas izpada zaradi servisiranja. Zato modularna zasnova lokomotive, lažji dostop do komponent in inteligentna diagnostika skrajšujejo čase pregledov in popravil, kar povečuje operativno učinkovitost voznega parka, kar se bo za prevoznike odrazilo v nižjih stroških življenjskega cikla,«  je poudaril Piotr Rościszewski, direktor prodaje za trg lokomotiv PESA.

Tako kot prejšnje generacije se tudi GAMA 3.0 odlikuje po zasnovi, ki združuje funkcionalnost z obliko. To med drugim vključuje družabni prostor za strojevodje, saj so lokomotive lahko opremljene z majhnimi kuhinjami in stranišči.

Platforma GAMA 3.0 je bila zasnovana z mislijo na zahteve poljskega trga, hkrati pa je upoštevala tudi standarde in pričakovanja tujih operaterjev, da bi omogočila nemoten vstop na mednarodne trge. Gre za lokomotivo, pripravljeno za lokalno delovanje, z globalnim potencialom in sposobnostjo doseganja hitrosti nad 200 km/h. Proizvodnja prvih lokomotiv že poteka v tovarni v Bydgoszczu. Prve lokomotive bodo predstavljene prihodnje leto.