nedelja, 28. september 2025

[GER-DB] Vozni red 2026: Polurna storitev zdaj za 21 mest

 Nove povezave Sprinter s privlačnimi potovalnimi časi • Bistveno več evropskih povezav • Prva uporaba ICE L • Lažja rezervacija mednarodnih potovanj • Rezervacija se začne 15. oktobra

Več mest kot kdaj koli prej bo od 14. decembra vsakih pol ure povezanih z dolgimi povezavami Deutsche Bahna (DB). Od takrat naprej bo veljal nov vozni red in z njim številne izboljšave za potnike DB.



Član upravnega odbora DB za potniški promet na dolge razdalje Michael Peterson: "Ljudje želijo potovati z vlakom. Kjer je na cesti že veliko potnikov, v novem voznem redu ponujamo še več potovanj z vlakom. Ciljno širimo vozni red glede na povpraševanje in zmogljivosti železniškega omrežja. Veseli nas, da lahko v letu 2026 kljub številnim dodatnim gradbiščem ohranimo obseg dobave na rekordni ravni prejšnjega leta."


Z 21 povezanimi mesti se je prejšnja velikost skoraj podvojila. Omrežje poti, po katerem vozi hitri vlak približno vsakih pol ure, se poveča z 900 na 2.300 kilometrov. To med drugim velja za povezave med Hamburgom, Hannovrom in Kasselom ali Erfurtom, Hallejem in Berlinom. S podvojitvijo števila polurnih mest DB poudarja svoj cilj, da železnicam prinese privlačno prevozno storitev za celotno Nemčijo.
S 14 novimi, posebej hitrimi potovanji z notranjim zgorevanjem bosta okrepljeni osi sever-jug Hamburg-Frankfurt (Majna) in Berlin-München. Novi Sprinter Berlin-Stuttgart preko Nürnberga je več kot uro hitrejši kot prej, s časom vožnje okoli 4:45 ure – rekordni čas vožnje med temi metropolitanskimi regijami.

Ne glede na to, ali gre na primer za Belgijo, Češko, Dansko, Poljsko ali Švico – s približno 40 novimi ali podaljšanimi čezmejnimi potovanji vsak dan se izbor močno povečuje. Nova linija Eurocity med Leipzigom in Krakovom bo začela promet med Nemčijo in Poljsko – vsaka z ustreznimi povezavami, npr. iz/v Frankfurt (Majna). Še izboljšale se bodo tudi povezave s Švico. V prihodnosti bodo hitrejše neposredne povezave z notranjim zgorevanjem iz Severnega Porenja-Vestfalije naprej v Švico, neposredno v Zürich ali Chur. Brig bo v celoti ponovno povezan – tako iz Severnega Porenja-Vestfalije kot v smeri Berlina.

Od maja 2026 se bo neprekinjena povezava med Prago in Københavnom začela prek Dresdna, Berlina in Hamburga. Odvisno od sezone bo to pomenilo tudi, da bodo med Hamburgom in Københavnom dnevno vozili do štirje dodatni vlaki. In prvič v zgodovini bodo od septembra 2026 štiri dnevne povezave ICE med Kölnom in Antwerpnom prek letališča v Bruslju, ki bodo tako imele novo povezavo z omrežjem ICE.

Načrt za večjo stabilnost voznega reda: promet z notranjim zgorevanjem postane bolj sistematičen

Na najpomembnejših progah ICE DB standardizira odhodne in ciljne postaje, vmesne postaje in časovne rede, kjer koli je to mogoče. Kolikor je mogoče, morajo biti vsa potovanja na progah opravljena tudi z isto serijo ICE. Zaradi tega je sistem manj zapleten, zato je zanesljivejši, železniški promet pa na splošno stabilnejši. Osnovno načelo je enako kot pri sistemih S-Bahn. Posledično se bodo v nekaterih primerih spremenile neposredne povezave. Na primer, namesto številnih nesistematičnih posameznih povezav bo glavno mesto dežele Kiel zdaj prejelo sistematično dvourno storitev v smeri Hannovra, Frankfurta in Stuttgarta.

Poleg tega se DB v veliki meri vzdrži razdelitve motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga sestavljata dve vozili, na določeni postaji ali združitve obeh delov. Takšni tako imenovani koncepti kril omogočajo bolj neposredne povezave, vendar so nagnjeni k zamudam.

Nadaljevanje velikih železniških storitev na dolge razdalje tudi na tem območju

Poleg pomembnega širjenja prometa na dolge razdalje Deutsche Bahn še naprej ohranja dobre prometne povezave na dolge razdalje tudi zunaj večjih mest. Hkrati tudi tukajšnji kupci vse pogosteje uporabljajo pogosto podobno hiter, a cenejši lokalni prevoz – zlasti z vozovnico Deutschlandticket. DB zato ne more več ponujati nekaterih zelo šibkih vlakov glede na gospodarske razmere z visokim povečanjem stroškov. To velja za povezave z izjemno nizko zmogljivostjo, kjer je v nekaterih primerih zasedenih le deset odstotkov sedežev, na primer med Leipzigom in Nürnbergom prek Jene. Tam se bo število potovanj v vsako smer zmanjšalo s pet na dve.

Najmlajši član flote ICE ima svojo premiero: ICE L je predstavljen

S spremembo voznega reda novi ICE L praznuje svojo premiero. Prve napotitve so načrtovane med Berlinom in Kölnom. Potniki bodo nato imeli priložnost prvič preizkusiti prednosti novega člana družine ICE. Od 1. maja 2026 bo po zaključku generalne prenove proge Hamburg–Berlin ICE L vozil do Westerlanda (Sylt), od sredine julija pa tudi na povezavah iz Kölna in Frankfurta do Westerlanda ter med Dortmundom in Oberstdorfom. To pomeni, da bodo na teh turistično pomembnih povezavah v prihodnosti na tirih postavljeni vlaki brez ovir.

Sosednje evropske železnice prav tako uporabljajo nove hitre vlake na številnih povezavah v Nemčijo in iz nje. Poleg češkega ComfortJeta bodo v novem voznem redu iz Hamburga dodani tudi danski vlaki Talgo, ki so primerljivi z ICE L, in švicarski Giruro. To pomeni, da je na skoraj vseh pomembnih potovalnih poteh udobje z notranjim zgorevanjem, specifično za državo, zaradi česar si želite še bolj potovati po Evropi z vlakom.

Od Frankfurta do Londona: Inovacije pri poenostavljenem mednarodnem nakupu vozovnic

Zaradi novih in dodatnih čezmejnih povezav je železniški promet v Evropi vse bolj privlačen. Toda rezervacija vozovnic za mednarodna železniška potovanja je zdaj tudi veliko lažja in bolj priročna.

Zdaj je bil dosežen naslednji mejnik: poleg vozovnic za vlake na dolge razdalje ÖBB in SBB lahko stranke zdaj rezervirajo tudi številne notranje francoske povezave TGV in vozovnice z Eurostarjem neposredno na bahn.de ali v DB Navigatorju. Potniki lahko na primer kupijo vozovnice iz Frankfurta v London ali iz Pariza v Marseille s TGV. Nočni vlaki ÖBB, ki vozijo skozi Nemčijo, so zdaj priročno na voljo tudi prek običajnih, digitalnih prodajnih kanalov DB. Druge evropske železnice bodo kmalu na voljo.

Do konca leta 2026 bo DB ponujal vozovnice za vse večje železnice v sosednjih državah neposredno prek bahn.de in aplikacije DB Navigator. Tehnično podlago za to ustvarja OSDM (Open Sales and Distribution Model): nov standard za izmenjavo podatkov med evropskimi železnicami in prodajalci vozovnic. OSDM strankam ponuja številne prednosti: Prejmejo jasne informacije o cenah prikazanih povezav, vključno s ponudbami prihrankov mednarodnih železnic. Poleg tega si lahko rezervirane vozovnice priročno ogledate in upravljate v uporabniškem računu DB.

Nadaljevala se bo splošna prenova infrastrukture

Splošna obnova železniške proge Hamburg-Berlin bo potekala do konca aprila prihodnje leto. V tem času bo promet ICE med obema mestoma preusmerjen. Z do 65 dnevnimi vožnjami – od tega 36 neposrednih in urnih – je kljub podaljšanemu času potovanja približno 45 minut še vedno dobra storitev. Nadaljnja gradbena dela so načrtovana od februarja do julija na progi Wupper med Hagenom in Kölnom. Od februarja do decembra bodo med Nürnbergom in Passauom veljale omejitve, povezane z gradnjo. Gradbena dela na desni liniji Rena med Kölnom in Frankfurtom bodo potekala med julijem in decembrom. Spremenjeni vozni redi so že vključeni v informativne medije.

Rezervacije za nov vozni red se začnejo 15. oktobra

Od 15. oktobra bodo nove povezave na voljo v informacijah o voznem redu na bahn.de in v DB Navigatorju. Takrat vstopnice začnejo naprodaj – rezervirate jih je mogoče do dvanajst mesecev vnaprej. Nacionalne ponudbe, kot so Super Saver Price, Saver Price in Flex Price, je tako mogoče rezervirati že za prihajajoče praznične dni, kot so božič, velika noč in binkošti, šolske počitnice in drugi dogodki, ki jih je mogoče načrtovati. Vozovnice v tujini so na voljo do šest mesecev pred začetkom potovanja.

Informacije in vstopnice so na voljo na bahn.de in v DB Navigatorju ter vpotovalnih centrih DB in agencijah DB.