torek, 17. junij 2025

[STADLER RAIL-LTG] Novi vlaki FLIRT za LTG Link dobijo obliko

 Litovski prevoznik LTG Link je zaključil tovarniške preglede glavnih delov novih električnih vlakov. Prvi vlak bo izdelan letos poleti, testi litovske železniške infrastrukture pa se bodo začeli jeseni. Švicarski proizvajalec vlakov Stadler bo proizvedel 15 novih vlakov, od katerih bo 9 električnih in 6 baterijskih.



Proizvodnja novih električnih vlakov za Litvo poteka v skladu z dogovorjenim časovnim razporedom. V zadnjih mesecih smo sodelovali pri intenzivnih tovarniških inšpekcijskih pregledih, med katerimi so inšpektorji kakovosti LTG potrdili visoko kakovost opravljenega dela – do proizvajalca nismo imeli večjih zadržkov, vse je bilo v skladu z najvišjimi mednarodnimi standardi. Ker je kakovost proizvodnje zadovoljiva in trenutno ne pričakujemo zamud, bo prvi vlak Stadler prispel v Litvo že jeseni,« pravi Kristina Meidė, izvršna direktorica LTG Link.

Običajno proizvodnja prvega vlaka traja najdlje, saj je treba vse postopke po meri uskladiti in nadzorovati. Montaža prvega vlaka, ki ga je naročil LTG Link, se je začela konec novembra 2024. Sledi pregled varjenja in montaže karoserije avtomobila, ocena kakovosti barvanja, električnih inštalacij, skladnosti sedežev z konstrukcijskimi zahtevami, malo kasneje pa se preveri kakovost montaže bistroja in stranišč.


Novi vlaki so izdelani v skladu z najnovejšimi standardi TSI, kar pomeni, da bodo varni, zanesljivi, udobni in dostopni osebam z motnjami v gibanju," pravi Magdalena Chibowska, višja vodja projekta pri Stadler Polska. "Sodobna zasnova in napredne lastnosti teh vozil so bile razvite v sodelovanju z oblikovalskimi ekipami Stadler in LTG Link, da bi izpolnile pričakovanja litovskih potnikov. Prepričana sem, da bodo novi vlaki hitro pridobili priznanje litovskih potnikov in jim zagotovili prijetno potovalno izkušnjo," dodaja Magdalena Chibowska.

Ena od zadnjih faz priprav je bil pregled elementa, ki je še posebej pomemben za potnike – sedežev na vlakih – in njihova odobritev za proizvodnjo. Člani oblikovalske ekipe LTG Link, ki so odgovorni za notranjo opremo vlaka, so obiskali tovarno Borcad na Češkem, kjer so med obiskom skrbno ocenili dimenzije, barve in druga merila, določena v tehničnih specifikacijah in zasnovi.

Električni vlaki bodo imeli 200 sedežev, električni in baterijski vlaki pa 128. Vsi sedeži bodo opremljeni z nasloni za roke, ki bodo vsakemu potniku zagotovili večje udobje in zasebnost. Sedeži bodo opremljeni tudi z električnimi vtičnicami in priključki USB, kar bo omogočilo polnjenje naprav med potovanjem. Sedeži v razredu 1 bodo svetli, prostorni in bodo nudili več zasebnosti – potniki bodo lahko poklicali stevardeso s pritiskom na gumb. Sedeži razreda 2 bodo ohranjeni v temnejših barvah. Da bi bilo potovanje udobnejše za ljudi, ki želijo delati ali se sprostiti, so sedeži zasnovani tako, da so prostornejši kot na običajnih vlakih, ki vozijo v drugih državah EU.

S temi vlaki bomo potovali naslednjih nekaj desetletij. Zato skrbno preverjamo glavne sestavne dele novih vlakov, posebno pozornost posvečamo udobju potnikov in se pri izbiri sedežev osredotočamo na ergonomijo, praktičnost in vzdržljivost. Z dodajanjem novih vlakov v naš vozni park bomo potnikom ponudili novo, udobnejšo potovalno kulturo in edinstveno izkušnjo. Upamo, da se bo še več Litovcev in obiskovalcev odločilo za potovanje z vlakom," pravi Meidė.

Testi Stadlerjevih novih električnih vlakov se bodo začeli jeseni 2025, potniški promet pa se bo začel v drugi polovici leta 2026 na progah Vilna-Klaipeda, Vilna-Warczyna-Marcinkonys in Kaunas-Šiauliai.

Naročilo se izvaja na podlagi pogodbe, podpisane junija 2023 za dobavo do 54 vozil. Možnosti omogočajo nakup do 13 EMU v različici Intercity, 15 baterijsko-električnih motornih enot FLIRT z dosegom 100 km in 11 električnih baterijskih motorjev z dosegom 70 km.