sreda, 20. avgust 2025

[CZ-ČD] Prvi Vectron je na Češko prispel s hitrostjo 230 km/h

 České dráhy, nacionalni češki železniški prevoznik, je sporočil, da je na Češko prispela prva električna lokomotiva v novi različici, ki jo odlikuje višja največja delovna hitrost 230 km/h. Do konca leta se pričakujejo dobave prvih 20 enot od 50 naročenih električnih lokomotiv.



V zadnjih letih lahko na Češkem z gotovostjo govorimo o revoluciji železniškega voznega parka. Državni železniški prevoznik České dráhy v velikem obsegu kupuje električne in dizelske motorne enote, namenjene za obratovanje aglomeracijskih, regionalnih in lokalnih povezav ter vozni park na dolge razdalje – sodobne električne lokomotive ter vagonske garniture InterJet (10 enot) in ComfortJet (20 enot), ki bodo lahko pospeševale do hitrosti 230 km/h da se lahko InterJets in ComfortJets kombinirata z navadnimi potniškimi vagoni – seveda bi bila dovoljena hitrost nastalega vlaka 200 km/h ali 160 km/h.

InterJets so 5-vagonski kompleti brez kontrolnega vagona. Kompleti ComfortJet pa so sestavljeni iz 8 srednjih avtomobilov in kontrolnega avtomobila. Trenutno ti vlaki ne razvijejo hitrosti, višje od 160 km/h. Kmalu pa bo mogoče voziti s hitrostjo 230 km/h, čeprav v prihodnjih letih le zunaj Češke. ČD je začel z zagonom električnih lokomotiv Vectron Siemensa v različici z največjo delovno hitrostjo 230 km/h. Po besedah predsednika uprave in direktorja prevoznika Michala Krapinca bo letos prejetih prvih 20 enot od 50 naročenih vozil Vectron 230, od tega 8 enot do konca septembra. Preostalih 30 enot bo dostavljenih naslednje leto.

Pomembno je, da bodo ČD njihov prvi uporabnik. Električne lokomotive bodo na Češkem označene kot serija 384. Služiti bodo predvsem mednarodnim odnosom – z Nemčijo, Avstrijo in Madžarsko prek Slovaške in celo z Dansko. Na tej točki je vredno spomniti, da se bo naslednje leto začela neposredna železniška povezava iz Prage v København, ki jo upravlja ComfortJet. Z nakupom Vectrona 230 bodo ti vlaki lahko dosegli največjo hitrost na progi med Berlinom in Hamburgom. Zanimivo je, da gre za konvencionalno železniško progo, na kateri lahko po posodobitvi potujete s hitrostjo 230 km/h za veliko večino prevoženih kilometrov.

nedavnega je bilo veliko znakov, da bodo v začetku naslednjega desetletja tovornjaki Vectron 230 ComfortJet in InterJet lahko dosegli največjo hitrost tudi na Češkem – na prvem odseku železniške proge za visoke hitrosti, ki bo povezala Prago z območjem železniške postaje Poříčany. Do začetka obratovanja naslednjih odsekov bi služil kot nov izvoz iz Prage proti Pardubicam in naprej v Brno, Olomouc in Ostravo ter v Hradec Králové zahvaljujoč zdrsni cesti proti Nymburku. Vendar pa obstaja tveganje, da bo začetek gradnje, ki je bil prvotno načrtovan za letošnje leto, odložen za do 5 let. Trenutno je najverjetnejši rok za dokončanje projekta VRT Polabí leto 2035.



torek, 19. avgust 2025

[CZ/PL-RGJ] RegioJet zaposluje na Poljskem. Mika s plačo do 14 tisoč zlotov

 Sredi septembra bo češki RegioJet vzpostavil novo železniško povezavo med Varšavo in Krakovom. Zaradi razvoja povezav v poljščini prevoznik išče nove zaposlene. Ne gre le za strojevodje ali vodje vlakov, ki lahko zaslužijo največ, ampak tudi za pisarniške delavce na različnih področjih.



Omenjena linija Warszawa Wschodnia – Kraków Główny ne bo RegioJetov prvenec na Poljskem. Rumeni vlaki vozijo med Przemyślom in Prago od 1. marca 2022, kmalu po ruski invaziji na Ukrajino. Po drugi strani pa so rumeni avtobusi od junija 2025 začeli voziti, med drugim, iz Varšave v Prago prek Lodže in Vroclava.

Delo v podjetju RegioJet. Celo 14 tisoč za strojevodjo, 10 tisoč za upravljavca vlaka


Zaradi razvoja povezav v poljščini prevoznik išče nove zaposlene. Na tej točki je vredno omeniti, da ima RJ tudi zeleno luč za upravljanje povezave Kraków Główny – Gdynia Główna. To je prva tako velika in uradna zaposlitev, pri kateri je na voljo kar 11 ponudb za zaposlitev – na vlakih ali v pisarni. Večina jih se nanaša na Varšavo, obstajajo pa tudi v Krakovu ali Gdansku.

RegioJet vabi bodoče strojevodje z najvišjo plačo (Varšava, Krakov, Petrovice u Karviné). Tisti, ki imajo zaposlitev s polnim delovnim časom, lahko zaslužijo od 13 do 14 tisoč zlotov bruto. Kandidati morajo imeti veljavno dovoljenje in potrdilo strojevodje ter najmanj pol leta delovnih izkušenj. Znanje češčine, slovaščine ali angleščine bo dobrodošlo.

Nekaj več kot 10.000 PLN bruto na zaposlitev s polnim delovnim časom lahko zasluži vodja vlaka (Varšava, Krakov, Gdynia, Poznań) z veljavnimi kvalifikacijami in poznavanjem železniškoprometnih predpisov. Poleg tega mora komunicirati v angleščini na komunikacijski ravni. Njegove naloge bodo vključevale nadzor nad delom stevardov in sprevodnikov ali pripravo železniške dokumentacije.
Prevoznik išče tudi sprevodnike ali bariste za svoje vlake (Varšava, Krakov, Gdynia, Poznań), ki jim ponuja polni delovni čas od 6 do 7,5 tisoč zlotov bruto. Tu morajo kandidati imeti izkušnje kot dirigent ali v službi za stranke, govoriti angleško na komunikativni ravni in imeti sanitarno in epidemiološko knjižico. Poznavanje osnovnih barističnih tehnik bo prednost.

Strokovnjak za zaposlovanje v Varšavi lahko v pisarno RegioJet dobi med 6 in 6,8 tisoč zlotov bruto, predvsem z izkušnjami

. Hkrati je poleg izkušenj na področju človeških virov potrebno govoriti poljsko, angleško ali češko. Prihodnji delodajalec bo pozoren tudi na vozniško dovoljenje kategorije B.

Koordinator kabinskega osebja v Varšavi je med drugim odgovoren za oblikovanje urnikov dela, motiviranje ekipe ali izvajanje usposabljanj in vkrcanje novih zaposlenih. RegioJet pričakuje, da bodo kandidati imeli izkušnje z vodenjem ekipe, znanje angleščine na komunikativni ravni ali pripravljenost za poslovno potovanje in delo ob različnih časih. V tem primeru prevoznik ni navedel razpona plač.

Prav tako ne vemo, koliko lahko zasluži vodja gostinstva in logistike v Varšavi. Njegove naloge pa bodo med drugim vključevale nadzor nad kakovostjo in svežino obrokov in pijač, optimizacijo zalog in zmanjševanje izgub ter spremljanje tržnih trendov v gastronomiji in prilagajanje ponudbe. RegioJet pričakuje najmanj 3 leta izkušenj na področju gastronomije, logistike ali sorodnega, sposobnost optimizacije procesov in upravljanja stroškov ali poznavanje HACCP in sanitarnih predpisov.

Če povzamemo: RegioJet išče zaposlene za naslednja delovna mesta: strojevodja, vodja vlaka, dirigent/barista, dispečer, koordinator kabinskega osebja, administrativni uslužbenec, vodja službe za stranke, kontrolor kakovosti, vodja skladišča, vodja gostinstva in logistike ter strokovnjak za zaposlovanje.

ponedeljek, 18. avgust 2025

[SRB/HU-SV/MAV] Hitri vlak od Budimpešta do Beograd

 Zdi se, da bo odsek Novi Sad–Subotica (blizu madžarske meje) odprt septembra, z odseki za hitrost 200 km/h. Enako kot na začetnem odseku Beograd–Novi Sad.



Pravkar so napovedali tri dnevne lete med Beogradom in Budimpešto januarja, po dokončanju mejnega odseka.

nedelja, 17. avgust 2025

[GRE-OSE]Ali je pustolovščina za Pendolino ETR 470 v Grčiji že končana?

 Švicarji so ob natančnejšem pregledu očitno videli, da je prav.

Seveda to ni bil povsem nepredvidljiv epilog, vendar je hitrost, s katero se je zgodba odvijala, še vedno presenetila številne opazovalce v sektorju.

Foto; GOOGLE 


Po nekaj več kot treh letih delovanja bi se medkrajevne povezave med Atenami in Solunom, ki so bile izvedene z ETR 470vlaki Pendolino iz Trenitalije, prodani podjetju Hellenic Train - podjetju, ki je del skupine FS Italiane - in leta 2022 začeli komercialno obratovati na glavni železniški progi v Grčiji, končali, v skoraj splošni tišini.

Te je sestavljalo pet električnih vlakov (enote 01, 04, 06, 07 in 08), ki so bili ustrezno prilagojeni in prilagojeni za delovanje z napajalnikom 25 kV AC 50 Hz, kar je predpogoj za grško infrastrukturo.

Prihod druge generacije Pendolina v Grčijo je bil sprejet z nekaj navdušenja, saj je predstavljal precejšnjo prekinitev v primerjavi s tirnimi vozili, ki so se uporabljala do takrat: vlaki, ki so bili pogosto zastareli, z omejeno zmogljivostjo in ravnjo udobja, ki je daleč od najsodobnejših evropskih standardov.

Vendar se zdi, da se je njihova prilika nenadoma ustavila.

Glede na zbrane informacije ETR 470 ne bodo nadomestili novi vlaki za visoke hitrosti niti ETR 485 družbe Trenitalia, ki se zdaj razgrajuje v Italiji.

Govorice, ki pa niso bile uradno potrjene niti Hellenic Train niti FS Italiane, govorijo o vrnitvi k tradicionalnim kompozicijam: konvoji, sestavljeni iz lokomotiv skupine 120 v kombinaciji s Siemensovimi vagoni, rešitev, ki je vsekakor zanesljiva, vendar pomeni korak nazaj v smislu podobe in kakovosti storitev.

Zadnja dokumentirana opažanja Pendolinosa v redni službi segajo pred približno dvema ali tremi meseci.

Trenutno nam ni znano, ali gre za začasno prekinitev - morda povezano s težavami z vzdrževanjem ali zanesljivostjo - ali končno odločitev o zaustavitvi vlakov.

V primeru, da bi se potrdila najbolj drastična hipoteza, bi ostalo obžalovanje zaradi prezgodnjega konca izkušnje, ki je kljub vsem svojim omejitvam prispevala k izboljšanju grške železniške ponudbe, ki je bila zgodovinsko kaznovana z zastarelimi sredstvi in omrežjem, ki se trudi slediti standardom srednje in zahodne Evrope.

sobota, 16. avgust 2025

[SLO-SŽ]Zaprta proga med Koprom in Divačo. Za potnike organiziran avtobusni prevoz.

 Zaradi tehničnih težav tovornega vlaka na postaji Črnotiče je zaprta železniška proga Divača–Koper. Organiziran je nadomestni avtobusni prevoz, so Slovenske železnice zapisale na svoji spletni strani.



Za potniška vlaka od Kopra do Divače in od Kopra do Postojne so že organizirali nadomestni prevoz, o načinu prevoza za potnike še dveh vlakov na omenjeni relaciji (IC 509 in RG 1604) pa bodo javnost obvestili pozneje.

Nadomestni avtobusi ustavljajo na vseh postajah in postajališčih, na katerih ustavljajo vlaki. Ni pa na teh avtobusih mogoč prevoz oseb na invalidskih vozičkih in prav tako ne prevoz koles in živali.

Ker lahko pri nadomestnih prevozih nastanejo zamude, na Slovenskih železnicah potnikom svetujejo, naj to upoštevajo pri načrtovanju potovanja.

petek, 15. avgust 2025

[SLO-SŽPP/TP] Omejitev hitrosti in zamude vlakov na celotnem železniškem omrežju v Sloveniji (14. - 16. 8.).

 14.08.2025-16.08.2025



Zaradi visokih temperatur in zagotavljanja varnosti v prometu je upravljalec železniškega omrežja vpeljal preventivne omejitve hitrosti. Omejitve bodo veljale od 14. do 16. avgusta, med 13:00 in 18:00.

- Dobova - Breg: 60 km/h
- Breg - Zidani Most: 50 km/h
- Zidani Most - Sava: 60 km/h
- Logatec - Sežana: 60 km/h
- Divača - Koper: 60 km/h
- Sežana - Jesenice: 60 km/h

Najvišja dovoljena hitrost na ostalih progah bo do 100 km/h.

Zaradi navedenega izrednega stanja bodo nastajale zamude v potniškem prometu na območju celotne Slovenije. Zagotavljanje varnosti vseh udeležencev železniškega prometa je v skupini Slovenske železnice vedno na prvem mestu.

Informacije glede zamud in stanja v prometu lahko dobite na 080 81 11, na naši spletni strani potniski.sz/info ter pri našem osebju na prodajnih mestih in v vlakih.

Potniki lahko brezplačne informacije dobite tudi preko SMS sporočil, na katera se lahko prijavite na portalu MOJ VLAK.

Vsem potnikom se zahvaljujemo za potrpežljivost in razumevanje

četrtek, 14. avgust 2025

[SLO-SŽ PP] Od septembra Slovenija in Zagreb z vlakom še bližje

 S 1. septembrom bo vožnja dveh parov vsakodnevnih lokalnih potniških vlakov med Ljubljano in Dobovo podaljšana do Zagreba. Novi vlaki bodo predvsem izboljšali povezanost Posavja s hrvaško prestolnico in obenem okrepili število direktnih vlakov med Ljubljano in Zagrebom.



Lokalna potniška vlaka, ki zdaj odpeljeta iz Ljubljane v Dobovo ob 6.50 in 17.20, bosta ob nespremenjenem voznem redu na slovenskih tirih podaljšala vožnji do Zagreba, kamor bosta pripeljala ob 9.50 in 19.56.

Iz hrvaške prestolnice se bosta vlaka vračala ob 10.34 in 20.37, v Dobovi, ki je izmenjevalna postaja med slovenskimi in hrvaškimi železnicami, pa bosta prevzela trasi lokalnih potniških vlakov, ki proti Ljubljani odpeljeta ob 11.05 in 21.10 s prihodom v Ljubljano ob 13.05 in 23.08.

Z direktnim vlakom med prestolnicama od jutra do večera

Tako bo število direktnih vlakov med Ljubljano in Zagrebom poraslo na pet, ob petkih in nedeljah pa šest, predvsem pa je pomembno, da sta zdaj slovensko in hrvaško glavno mesto povezani z vlaki v razponu od jutra do poznega večera.

Povezave bodo vzdrževali elektromotorni vlaki Slovenskih železnic Flirt (SŽ 510) proizvajalca Stadler, ki lahko vozijo tako po slovenskem omrežju (tri kilovolta istosmerne napetosti) kot hrvaškem (25 kilovoltov izmenične napetosti). Vsi štirje vlaki bodo spremenili svoje oznake, ki bodo po novem iz skupine obmejnih vlakov in ne več lokalnih potniških.

Flirti se decembra poslavljajo od Kvarnerja

Vlaki Flirt Slovenskih železnic letos že vozijo na Hrvaško, in sicer na Reko, a tako bo samo do redne vsakoletne menjave voznega reda sredi decembra, ko jih bodo potrebovali za nove načrtovane povezave med Mariborom in Gradcem, so za Siol.net potrdili na Slovenskih železnicah.

Tako na slovenskih kot hrvaških železnicah so nam potrdili, da bodo med Ljubljano in Reko potem spet vozile klasične vagonske kompozicije.

Med tednom lažje z vlakom čez Sotlo

Pri Slovenskih železnicah so še napovedali, da bodo od ponedeljka do petka okrepili povezave med Rogatcem in Đurmancem na Hrvaškem, kar bo dobrodošlo za prebivalce na obeh straneh Sotle, a tudi tiste, ki bodo potovali med Celjem in Krapino ali Zagrebom po krajši poti.

Nova dva para vlakov med Đurmancem, kjer je zveza za Krapino in Zagreb, in Rogatcem, kjer so zveze za Celje, bodo vzdrževale dizelske kompozicije Hrvaških železnic, so še pojasnili pri Slovenskih železnicah. Prvi bo odpeljal ob 5.48 iz Đurmanca in se bo iz Rogatca vračal ob 6.40, drugi pa ob 13.58 s povratkom iz Rogatca ob 14.34.

Tudi Maribor in Celovec si bosta bližje

Sprememba se s 1. septembrom obeta tudi na koroški progi, kjer bodo odhod zgodnjepopoldanskega vlaka iz Maribora v Pliberk premaknili za dobre pol ure prej.

Zdajšnji odhod iz Maribora ob 14.48 bo po novem ob 14.15, saj bo prihod v Pliberk ob 16.21 namesto ob 17.01 zagotovil boljšo in učinkovitejšo povezanost z vlakoma avstrijskih železnic proti Celovcu (Klagenfurt) in Volšperku (Wolfsberg).

Zgodnjejutranja pridobitev za Ortnek

Seznam sprememb se zaključuje na kočevski progi, kjer so ugodili želji prebivalcev Ortneka in okolice za dodatni postanek zgodnjejutranjega vlaka proti Ljubljani.

Tako bo vlak z odhodom iz Kočevja ob 5.42 in prihodom v Ljubljano ob 6.59 ob 6.02 dodatno ustavil v Ortneku.