Stadler je prejel naročilo švedske železniške družbe A-Train AB za dobavo sedmih vlakov FLIRT z možnostjo dodatnega vozila. Vlaki bodo proizvedeni v Stadlerjevih tovarnah v dolini Rena SG in bodo od konca leta 2029 vozili med letališčem Arlanda in glavno postajo v Stockholmu. Del naročila je 15-letna pogodba o vzdrževanju. Zahvaljujoč FLIRT se bo sedežna zmogljivost povečala za več kot 50 odstotkov. Za vozila je značilna udobna notranjost.
A-Train AB, upravljavec Arlanda Express na Švedskem, se pri obnovi svojega voznega parka zanaša na preverjeno švicarsko kakovost: Stadler dobavlja sedem najsodobnejših večnamenskih enot FLIRT z možnostjo za osmo vozilo.
Nova vozila se bodo uporabljala na prometni progi med letališčem Arlanda in glavno postajo v Stockholmu (SWE) od konca leta 2029. Proizvodnja se bo začela konec leta 2026 v Stadlerjevih tovarnah v dolini St. Gallen Rhine (CH). Poleg dobave vozila pogodba vključuje tudi celovito vzdrževalno pogodbo za 15 let. Pogodba je bila podpisana na sedežu podjetja Stadler v Bussnangu, TG. Naročilo ima skupni obseg okoli 350 milijonov švicarskih frankov.
Vlaki FLIRT so prilagojeni zahtevam in specifičnim željam Arlanda Expressa. Vozila bodo prilagojena videzu A-Train AB tako znotraj kot zunaj. Notranja zasnova vlakov, na primer, prevzame nordijski slog salona A-Train na glavni postaji v Stockholmu, za katerega so značilni svetli in odprti prostori, udobni sedeži in sodobna oprema. Ti oblikovalski elementi se nadaljujejo na vlakih, da bi optimizirali potovalno izkušnjo. Poleg tega so na voljo različno opremljeni prostori za sedenje, odvisno od vaših potreb, kot so sedeži za skupinske potnike ali tihi naslanjači.
Zmogljiva in udobna vozila
165 metrov dolgi vlaki FLIRT so posebej razviti za nordijske vremenske in okoljske razmere. Skoraj dvakrat daljši bodo od današnjih vlakov in ponujajo prostor za 323 sedežev. To bo povečalo zmogljivost sedežev za več kot 50 odstotkov. Poleg tega so vozila brez ovir, imajo prostore za invalidske vozičke, velike police za prtljago z veliko prostora za shranjevanje in jasno vidno službo za pomoč strankam. Z največjo hitrostjo 200 km/h in visoko zagonsko zmogljivostjo zagotavljajo hitre in zanesljive povezave. Vlaki imajo dve različni višini vkrcanja (1150 mm in 760 mm), da ustrezajo posebnim pogojem na peronu.
"Naročilo še enkrat kaže, kako prilagodljivo in individualno lahko naš FLIRT prilagodimo specifičnim potrebam strank – bodisi v tehnološkem ali oblikovnem smislu. Zelo smo veseli zaupanja, ki nam ga je izkazal A-Train AB, in se veselimo, da bomo prvič dobavili vozila za prestižno linijo Arlanda Express. Dejstvo, da lahko vlake vzdržujemo tudi 15 let, kaže, da se zavzemamo tudi za najboljšo kakovost na tem področju," pravi Peter Spuhler, predsednik upravnega odbora Stadlerja.
"S to naložbo našim potnikom še naprej zagotavljamo prvovrstne storitve za stranke s sodobnimi, tihimi in točnimi vlaki. Zahvaljujem se Stadlerju, da je podprl našo vizijo ponovne opredelitve potovanja na letališče in z letališča ter nam omogočil, da omogočimo nepričakovano," pravi Magnus Zetterberg, izvršni direktor podjetja A-Train AB.
Z novim voznim parkom A-Train AB nadomešča prejšnje vlake drugega ponudnika iz leta 1999. Obstoječi vozni park bo konec leta 2029 dosegel konec svoje življenjske dobe – ravno pravočasno za popolno zagon Stadlerjevih novih vlakov FLIRT.
Slike vlaka so ilustracije.
Legenda o skupinski sliki podpisa pogodbe (od leve proti desni):
Lucius Gerig, vodja divizije Švica Stadler; Peter Spuhler, predsednik upravnega odbora Stadler; Jimmy Ahl, glavni tehnološki direktor A-Train; Bahar Cilek, vodja marketinga in prodaje za nordijske države Stadler; Magnus Zetterberg, izvršni direktor A-Train; Ansgar Brockmeyer, vodja oddelka za trženje in prodajo ter namestnik izvršnega direktorja skupine Stadler; Daniel Baer, vodja oddelka Service Stadler; Walter Neureiter, izvršni direktor za celovite storitve na Švedskem Stadler
Tehnični podatki vozila
Gewicht: 342 t
Fahrzeuglänge über Kupplung: 165 Meter
Fahrzeugbreite: 3200 mm
Fahrzeughöhe: 4380 mm
Türbreite: 1100 mm
Sitzplätze: 323
Stehplätze: Maximal 650
Höchstgeschwindigkeit: 200 km/h
Max. Beschleunigung: 0.77 m/s² mit allen Sitzplätzen besetzt
Einstiegshöhe: 1150 mm und 760 mm
Triebraddurchmesser: 920 mm
Laufraddurchmesser: 920 mm
Max. Anfahrzugkraft: 320 kN
Durchgehende Leistung am Rad: 4000 kW
Maximale Leistung am Rad: 6400 kW
Napajalna / nazivna napetost: 15 kV, 16,7 Hz AC