Poleg Renfeja sta največji stranki za Talgo trenutno DB in DSB. Naročilo pri DB je podjetju prineslo tudi prvo naročilo električnih lokomotiv, ki temeljijo na tipu TRAVCA, katerega prototip sega v leto 2005. V času, ko Talgo še vedno ureja lastniško situacijo, se mora spopadati tudi z naraščajočimi težavami pri obeh pogodbah, ko je zlasti zelo prestižna pogodba od DB dosegla fazo, ko je stranka začela kazati močno nezadovoljstvo zaradi vedno večje zamude pri projektu ...
![]() |
Foto; GOOGLE |
Talgo je v svojih rezultatih za prvo četrtletje 2025 navedel, da se z DB pogovarja o ponovni opredelitvi "obsega in časovnega načrta" tega projekta. Konec maja je Deutsche Bahn napovedal, da namerava zmanjšati naročilo s trenutnih 79 vlakov na 60, kar bi imelo znaten vpliv na proizvodnjo in finančne napovedi proizvajalca, saj to predstavlja zmanjšanje za približno 25 %. Poleg tega se pojavlja tudi vprašanje obsega vzdrževanja teh vozil itd. Gonzalo Urquijo Fernández de Araoz, izvršni direktor Talga, je potrdil začetek pogajanj in dejal, da je "vse na mizi".
Prvotna okvirna pogodba, podpisana z DB februarja 2019 za do 100 nevlečnih večvaljnih enot (NMU) Talgo 230, vključno z lokomotivami, je sprva vključevala 23 trdno naročenih garnitur z delovnim imenom ECx, ki so bile leta 2021 preimenovane v ICE L. Operater je nato maja 2023 potrdil možnost za nadaljnjih 56 enot, s čimer se je naročilo povečalo na 79 vlakov v skupni vrednosti približno 1,4 milijarde EUR. Vlaki bodo odobreni za obratovanje v Nemčiji, Danski, Nizozemski, Avstriji in Švici.
Prvotni datum začetka obratovanja je bil določen za december 2023, ko naj bi prvi vlaki vozili na progi Berlin–Amsterdam. Vendar so težave med postopkom odobritve in zamude pri proizvodnji v tovarnah Las Matas in Rivabellosa privedle do preložitve na december 2024. Talgo zdaj govori o dobavah poleti 2025, vendar z omejitvijo obratovanja le v Nemčiji. To pomeni, da se je uporaba vlaka ICE L na progi do Nizozemske zmanjšala, na kar se DB odziva z načrtovanjem uporabe enot ICE 3neo na tej progi od decembra 2025.
Deutsche Bahn je naročil skupno 90 teh (pravih) hitrih vlakov, kar je bilo doseženo z opcijsko pogodbo za 17 vlakov razreda 408, podpisano prav tako maja 2023 , vzporedno s potrditvijo opcije za 56 garnitur ICE L. Leta 2024 je imel DB v obratovanju že 24 vlakov razreda 408, še petnajst pa naj bi prispelo letos.
Talgo je trenutno določil nov rok za dobavo prvih grabljic ICE L v drugi polovici leta 2025. Vendar pa je pri lokomotivah razreda 105 prišlo do še večje zamude, katerih dobava zdaj ni pričakovati pred letom 2026. Zato je DB že predlagal začasno rešitev, da bodo lokomotive Talgo 230 NMU vlekli Vectron-i. Ta konfiguracija je bila že preizkušena na Nizozemskem in bo omogočila vožnjo ICE L po odobritvi teh grabljic, dokler ne bodo na voljo lokomotive razreda 105.
Ta rešitev označuje drugo uporabo Vectronov za lokomotive z motorjem notranjega zgorevanja L (čeprav prvo po vrsti), saj so lokomotive Vectron Dual Mode namenjene vleki lokomotiv Talgo 230 NMU na vejah z neelektrificiranimi odseki, od katerih je DB avgusta 2022 naročil skupno 21 Vectron DM , od katerih naj bi nekatere služile tudi kot reševalne lokomotive.
Oddelek za stike z javnostmi pri DB smo vprašali, ali je bilo naročilo 79 kompletov ICE L zmanjšano in na koliko.
Odgovor: »Žal vas prosimo za razumevanje, saj ne moremo komentirati podrobnosti naših pogajanj s proizvajalcem Talgo.«
Ta negativni odziv državnega operaterja je presenetljiv, zato lahko le čakamo, da bo izid pogajanj nekoč javno objavljen.