sobota, 9. julij 2022

[SVI-STADLER] "FLIRT AKKU"

 NADALJUJEMO, KO SE VERIŽNA MREŽA KONČA: FLIRT AKKU

Sodobnim vlakom, ki prevažajo veliko potnikov, na progah brez nadzemnih vodov ni treba uporabljati dizelskega goriva: visokozmogljive baterije lahko vlake oskrbujejo z visoko hitrostjo in zanesljivo energijo na neelektrificiranih odsekih omrežja. Stadlerjeve baterijske električne enote (BEMU) so zasnovane za neelektrificirane ali delno elektrificirane poti.



Na odsekih z nadzemnimi vodi lahko vlaki na električni pogon polnijo baterije iz odjemnikov toka in z regenerativnim zaviranjem. Kjer se kontaktna žica konča, se lahko potovanja nadaljujejo v baterijskem načinu.

FLIRT Akku, baterijska električna različica prodajne uspešnice FLIRT, izdelana leta 2017, je prvi Stadlerjev vlak na baterijski pogon.

Koncept vozila temelji na dobro uveljavljenih električnih motornih vlakih FLIRT in je zasnovan za delovanje pod nadzemnimi vodi. FLIRT Akku je enonadstropni, lahki aluminijasti vlak, ki se lahko uporablja v vlakih z dvema ali štirimi vagoni. Tako kot FLIRT ga je mogoče izdelati glede na potrebe strank in prilagoditi omrežju, v katerem bo deloval. Možna je tudi več vleka s povsem električnimi enonadstropnimi in dvonadstropnimi vozili.

Železniške rešitve za doseganje neto nič.



ZAPIRANJE VRZELI NA PROGAH BREZ VOZNE MREŽE

V mnogih državah veliki odseki železniškega omrežja niso elektrificirani. V Nemčiji je na primer približno 40 odstotkov neelektrificiranih. Osemdeset odstotkov teh poti brez nadzemnih vodov je dolgih 80 kilometrov ali manj. FLIRT Akku, ki lahko nadomesti dizelska vozila na odcepih brez nadzemnih vodov, je bil razvit za zapolnitev teh vrzeli.

Decembra 2022 je FLIRT Akku postavil svetovni rekord za najdaljšo pot z baterijsko več enoto v čistem baterijskem načinu, pri čemer je prevozil 224 kilometrov. To je uspelo kljub zimskim razmeram, snegu in temperaturam pod ničlo. Priznanje je bilo dokumentirano v Guinnessovi knjigi rekordov.

KAKO VOFLIRT AKKU PROTOTIP - SVETOVNI REKORDER PREK BATERIJSKEGA NAČINA

Leta 2017 so Stadler in TU Berlin ter EWE AG začeli raziskovalni

 Program, ki ga financira nemško zvezno ministrstvo za gospodarstvo

 In energijo. Cilj je bil razviti in preizkusiti baterijsko opremo za vlak z

 Vlakom brez emisij ogljika na neelektrificiranih progah. Čeprav

 Dizelski vlaki še danes obratujejo, se lahko v prihodnosti

 Uporabljajo okolju prijazna in energetsko učinkovita vozila. Tridelni

 Prototip lahko prevaža 310 potnikov in ima 154 sedežev. Prototip FLIRT

 Akku se uporablja za testiranje in poskusi se nadaljujejo z namenom

 Nadaljnjega razvoja tehnologije.


 VLAK Z BATERIJO?

FLIRT Akku je različica serije FLIRT na baterijski pogon, ki deluje bodisi na klasičen način z odjemnikom toka pod vozno mrežo bodisi v baterijskem načinu. Za kratke in srednje dolge vožnje se namesto vklopljenih dizelskih motorjev uporabljajo najsodobnejše pogonske baterije

TEHNIČNI PODATKI (POVPREČJE)

Doseg v baterijskem načinu

150 km

Najvišja hitrost

maks. 160 km/h

Čas polnjenja pod vozno mrežo

15 minut

Sedeži

120-180